• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Starpplatformu programmatūras izstrādes ietvaru pieeja mobilo lietotņu izveidei

Thumbnail
View/Open
302-75129-Mengels_Girts_gm11025.pdf (2.238Mb)
Author
Menģels, Ģirts
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Zuters, Jānis
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Ņemot vērā viedierīču arvien plašāko izmantošanu planētas iedzīvotāju ikdienā, mobilo lietotņu izstrādes bizness un lietotņu piedāvājums ir milzīgs, tāpēc arvien svarīgs kļūst jautājums par piemērotu tehnoloģiju izvēli lietotņu izveidē. Starp pieejamām tehnoloģijām ir gan tādas, kas ir nostabilizējušās un pastāv gadiem, gan salīdzinoši jaunas un attīstības fāzē esošas. Mobilo lietotņu izstrādātājam atbilstošas tehnoloģijas izvēle var būt nopietns uzdevums, kas potenciāli var novest pie problēmām projektam attīstoties. Darba mērķis ir izpētīt un pārbaudīt pēdējā laikā arvien populārāko starpplatformu ietvaru pieeju mobilo lietotņu izstrādē, īpaši fokusējoties uz jauno tehnoloģiju Flutter, kam, ņemot vērā esošo attīstību, ir izredzes kļūt par būtiski pārstāvētu tehnoloģiju mobilo lietotņu izstrādes biznesā. Autors ir veicis teorētisku materiālu analīzi un praktisku tehnoloģijas izmēģinājumu, kā arī Flutter kopienas pārstāvju viedokļu apzināšanu, apkopošanu un ar to parādījis Flutter kā lielisku un daudzsološu citu tehnoloģiju vidū gan no izstrādes procesa, gan iegūstamā programmprodukta viedokļa.
 
Given the increasing use of smart devices in the daily lives of the planet's population, the mobile application development business and application offer is huge, so it is becoming increasingly important to choose the right technologies for application development. Available technologies include both those that have been established and exist for years and those that are relatively new and evolving. For a mobile application developer, choosing the right technology can be a serious task, potentially leading to problems as the project progresses. The aim of the work is to explore and test the recently popular cross-platform framework approach to mobile application development, with a particular focus on the new Flutter technology, which, given current developments, has the potential to become a major player in the mobile application development business. The author has carried out both theoretical material analysis, practical technology testing and identification and gathering of the opinions of the Flutter community, and has thus shown Flutter as an excellent and promising among other technologies both from the development process and the resulting software product.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50748
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV