Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģis
dc.contributor.authorBondarenko, Vineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:07:53Z
dc.date.available2020-06-30T01:07:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75859
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50760
dc.description.abstractSaskarnēs, veidojot to saturu, teksts ir ne tikai galvenais informācijas avots, bet arī tās estētiskā tēla veidotājs. Tas ir iespējams, attēlojot tekstu kādā no fontiem. Tādēļ ir svarīgi apzināties fontu ietekmi un to nozīmi. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt fontu ietekmi uz cilvēka afektīvo profilu, kā arī sniegt ieteikumus optimālā fonta izvēlē, izrietot no cilvēka demogrāfiskajām īpatnībām. Balstoties uz darbā aplūkoto literatūru un citu pētījumu rezultātiem, tika izstrādāts eksperiments PsychoPy rīkā, kas ir balstīts Python programmēšanas valodā. Eksperimenta laikā tika mērīts reakcijas laiks, izvēloties patīkamāko fontu no 14 dažādiem fontu pāriem, kā arī mērīti novērtējumi 10 dažādiem fontiem semantiskā diferenciāļa skalās dažādiem emociju pāriem un salīdzinājumiem. Darba ietvaros ir izstrādāts prototips optimālo fontu iegūšanai, balstoties uz cilvēka demogrāfisko informāciju. Izstrādātais prototips var kalpot par pamatu programmprodukta izstrādei, kurā iespējams ne tikai noteikt vēlamos fontus, bet arī, piemēram, pielāgot saskarnē izmantoto fontu. Eksperimentā iegūtie dati ir apokopoti un analizēti, kā arī ir izvirzīti secinājumi par fontu ietekmi uz cilvēka afektīvo profilu.
dc.description.abstractWhen creating content in interfaces, text is not only the main source of information, but also the creator of its aesthetic image. This is possible by displaying the text in one of the font types. For this reason, it is important to be aware of the effects of fonts and their meaning. The aim of this thesis is to study the impact of font types on person`s affective profile and to provide recommendations for the choice of the optimal font type based on human demographic characteristics. According to the review of research literature, an experiment was developed in PsychoPy tool (based on programming language Python). During the experiment (a) the reaction time was measured while choosing the preferred font type from 14 different font pairs, (b) the raitings of 10 different font types on semantic differential scale for different emotion pairs and comparisons were collected. Within the framework of this work, a prototype has been developed for selecting the optimal font type based on demographic information. The prototype can serve as a basis for the development of a software tool in which it is possible not only to determine the desired fonts, but also, for example, to customize the font types used in the interface. The data obtained from the experiment have been summarized and analyzed, as well as conclusions have been drawn about the impact of the font types on the human affective profiles.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjectfonti
dc.subjectemocijas
dc.subjectPsychoPy
dc.subjectSerif
dc.subjectSans Serif
dc.titleFontu veidu ietekme saskarņu uztverē
dc.title.alternativeImpacts of font types in the perception of interfaces
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record