Kvalitātes vadīšana studentu profesionālās svešvalodas kompetences veidošanā
View/ Open
Author
Rudzinska, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalitātes vadīšana studentu profesionālās svešvalodas kompetences veidošanā
Anotācija Studentu svešvalodas prasmes vēl arvien ir vissliktāk attīstītās pamatprasmes gan LR, gan ES. Izglītības kvalitātes izvērtēšanai un vadīšanai atsevišķu augstākās izglītības institūciju un studiju Programmu līmenī izmanto no ekonomikas aizgūtus, izmantošanai augstākajā izglītībā adaptētus kvalitātes vadīšanas modeļus un instrumentus, kas nav piemēroti kvalitātes izvērtēšanai viena studiju kursa ietvaros. Lai izvērtētu profesionālās svešvalodas kompetences veidošanās procesa un rezultātu kvalitāti, izveidots speciāls instruments, kas sastāv no 7 blokiem (mērķi, valodas apguves aktivitātes, izziņas aktivitātes, u.c.) un 6 kritērijiem (skaidrība, adekvātums, sadarbība, u.c.). Ar izveidoto instrumentu izvērtēta LR profesionālās svešvalodas kursu kvalitāte, kā arī apzināti docētāju un studentu viedokļi par šīs kvalitātes uzlabošanas iespējām.
Atslēgas vārdi: kvalitātes vadīšana, profesionālā svešvaloda, svešvalodas kompetences. Quality management in developing student professional foreign language competence
Annotation Student foreign language skills remain the worst developed key competences both in LR and EU. For evaluating and managing quality on the level of higher education institution and study Program are used models, borrowed from the sphere of economics and adapted for the use in higher education, not suited for quality evaluation in one study course. To evaluate process and result quality of ESP courses, developing student professional foreign language competence, has been worked out reliable instrument, consisting of 7 blocks (aims, language learning activities, cognitive activities, etc.) and 6 criteria (clarity, adequacy, cooperation, etc.). With the developed instrument has been evaluated the quality of ESP courses in LR higher education institutions, as well as found out lecturer and student opinion about the ways of improving it.
Key words: quality management in one study course, professional foreign language, foreign language competences.