Show simple item record

dc.contributor.advisorSolovjova, Irina
dc.contributor.authorDmitrijeva, Anete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:08:35Z
dc.date.available2020-06-30T01:08:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75235
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50841
dc.description.abstractMaģistra darba projekta ideja ir apdrošināšanas brokeru uzņēmuma izveide, tas būs reģistrēts kā SIA un darbosies Latvijā ar nosaukumu “AB brokeru birojs” kā nedzīvības apdrošināšanas starpnieks fiziskām un juridiskām personām, nodrošinot profesionālu starpniecības pakalpojumu un klienta interešu pārstāvniecību. Projekta mērķis ir izveidot uzņēmumu, kura izveidē ieguldītie līdzekļi atmaksāsies divu līdz trīs gadu laikā kopš darbības uzsākšanas brīža, tajā pat laikā radot pievienoto vērtību klientiem ar sniegto apdrošināšanas starpniecības pakalpojumu. Projekta pirmajā nodaļā ir pamatota projekta ideja un tās aktualitāte, tiek raksturota apdrošināšanas brokera loma apdrošināšanas sabiedrību darbā un nozarē kopumā. Otrajā projekta nodaļā tiek veikts Komerclikumā ierakstīto uzņēmumu juridisko formu salīdzinājums, ar mērķi noteikt piemērotāko formu dibinātajam uzņēmumam, tiek apskatīta arī īpašnieku līdzdalība pamatkapitālā, ir parādīta arī uzņēmuma organizatoriskā struktūra, izvirzītas amatu prasības par darbinieku kvalifikācijām konkrētos amatos un atalgojuma apmēri, ir izveidoti amatu apraksti un atbildību sadalījums. Šajā nodaļā ir veikta ārējā finansējuma piesaistes iespēju analīze. Trešajā nodaļā tiek veikta nozares izpēte un kopējās ekonomiskās situācijas valstī analīze, tiek apskatītas nozares un valsts ekonomikas attīstības perspektīvas nākamajiem trīs gadiem, noslēdzošajā daļā ir analizēti nozares likumi un pārējais regulējums. Projekta ceturtajā nodaļā tiek apskatīta uzņēmuma darbība un tā sniegtais pakalpojums. Tiek aktualizēti posmi, kuros var iedalīt sniegto pakalpojumu. Ar mērķi noteikt galvenos apdrošināšanas produktus, ar kuriem paredzēts strādāt uzņēmuma brokeriem, tiek analizēti Latvijas Apdrošinātāju asociācijas dati par apdrošināšanas veidu īpatsvariem tirgū un tiek apskatīti to raksturojumi, tiek apskatīti uzņēmuma piegādātāji un sadarbības partneri. Piektajā nodaļā tiek veikta uzņēmuma sniegto pakalpojumu būtiskāko noieta tirgu izpēte, klientu analīze un konkurētspējas analīze. Papildus tam tiek raksturota uzņēmuma mārketinga stratēģija. Lai korektāk izvērtētu uzņēmuma konkurētspēju, tiek veikta SVID analīze. Nodaļas noslēgumā ir noteikti galvenie mārketinga komunikācijas kanāli, caur kuriem uzņēmums realizēs savu mārketinga stratēģiju. Projekta sestajā nodaļā tiek izstrādāts projekta finanšu plāns, ir izstrādāti pieņēmumi, uz kuriem prognozes balstīsies, nodaļas noslēgumā tiek veikta projekta novērtēšana, kuras ietvaros par apskatīto periodu tiek aprēķināti dažādi būtiski rādītāji – peļņas un rentabilitātes rādītāji, projekta atmaksāšanās periods, neto naudas plūsma, diskontētā naudas plūsma un iekšējā ienesīguma likme. Septītajā nodaļā tiek analizēts uzņēmuma riska profils, noteikta tā vadība un riska matrica, tiek noteiktas atbildības attiecībā uz risku novēršanu un iespējamie riska samazināšanas pasākumi. Izstrādātā projekta apjoms ir 133 lapaspuses, tas ietver 15 attēlus un 32 tabulas, un 11 pielikumus.
dc.description.abstractThe idea of the Master's thesis project is to establish an insurance brokerage company, it will be registered as a limited liability company and will operate in Latvia under the name “AB brokeru birojs” as a non-life insurance intermediary for individuals and legal entities, providing professional intermediation services and representation of client interests. The aim of the developed project is to create a company, the investment of which will pay off within two to three years from the moment of starting the operation of the company, at the same time creating added value for clients with the provided insurance intermediation service. The first chapter of the project substantiates the project idea and its topicality, as well as describes the role of the insurance broker in the daily work of insurance companies and the industry in general. In the second chapter of the project, a comparison of the legal forms of companies mentioned in the Commercial Law is made to determine the most suitable form for the company established. An analysis of the possibilities of attracting external financing has been performed. The third chapter conducts research on industry and economic situation in the country, it also looks at the development prospects of the industry and the national economy for the next three years. The concluding part examines special industry laws and other regulations. The fourth chapter of the project examines and describes the company's activities and the service it provides. In order to determine the main insurance products that the company's brokers are expected to work with, the data of the Latvian Insurers Association on the shares of insurance products in the market are analyzed and their characteristics are considered. In the fifth chapter, the research of the most important sales markets of the company's services, client analysis and competitiveness analysis are performed. In order to more accurately assess the company's competitiveness, SWOT analysis is performed. At the end of the chapter, the main marketing communication channels through which the company will implement its marketing strategy are determined. In the sixth chapter of the project, the financial plan is developed, assumptions have been developed on which the forecasts will be based, at the end of the sixth chapter, the project is evaluated, within the framework of which various important indicators are calculated for the period under review - profit and profitability indicators, project payback period, net cash flow, discounted cash flow and internal rate of return. The seventh chapter analyzes the company's risk profile, determines its management and risk matrix, main responsibilities for risk prevention and possible risk mitigation measures are identified. The volume of the paper is 133 pages, it contains 32 tables and 15 images, and 11 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFinanses un kredīts
dc.subjectapdrošināšana
dc.subjectbrokeris
dc.subjectkomisija
dc.subjectpakalpojums
dc.subjectprēmija
dc.titleProjekts: Uzņēmuma SIA "AB Brokeru birojs" dibināšana
dc.title.alternativeProject: Establishment of Company „AB BROKERU BIROJS” Ltd.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record