• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izplatītāju darba motivācija uzņēmuma Mary Kay

Thumbnail
View/Open
303-75417-Vinokurova_Viktorija_vk14074.pdf (763.3Kb)
Author
Vinokurova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Žakemo, Jūlija
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir Izplatītāju darba motivācija uzņēmuma Mary Kay. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt motivācijas faktoru pielietošanu un to ietekmi uz uzņēmuma Mary Kay izplatītājiem, balstoties uz motivācijas teorētisko aprakstu. Bakalaura darbs sastāv no trim daļām ar apakšnodaļām. Pirmā nodaļa sastāv no motivācijas definējuma un motivācijas vispārīgā raksturojuma. Otrā nodaļa sastāv no uzņēmuma Mary Kay un darbības jomas detalizētā apraksta. Trešā nodaļa iekļauj sevī uzņēmuma Mary Kay aptaujas un intervijas rezultātu apkopojumu. Bakalaura darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, empīriskās daļas, praktiskās daļas, secinājumu un priekšlikumu daļas un literatūras saraksta. Bakalaura darbs satur 2 pielikumus – aptauju un interviju. Bakalaura darba nobeigumā tiek apkopoti secinājumi un priekšlikumi saistībā ar kompānijas Mary Kay motivācijas faktoriem. Bakalaura darba atslēgvārdi: motivācija, motivācijas faktori, motivācijas teorijas, anketēšana, analīze.
 
The topic of this Bachelor thesis is distributors motivation in Mary Kay’s company. The aim of this bachelor thesis is to investigate the application of motivation factors and their impact on Mary Kay’s distributors based on a theoretical description of motivation. Bachelor thesis consists of three main sections with subdivisions. The first section consists of a definition of motivation and its general description. The third section includes an analysis of Mary Kay's motivational factors, based on the results of a survey and interview. Bachelor thesis consists of introduction, theoretical part, empirical part, practical part, conclusions and suggestions part and literature list. The Bachelor thesis contains 2 appendices on 4 pages. At the end of the Bachelor thesis, conclusions and suggestions regarding the motivation factors of Mary Kay are summarized. Bachelor thesis keywords: motivation, motivation factors, motivation theories, staff, questionnaire, analysis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50855
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV