• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga komunikāciju loma mazumtirdzniecības veikalu izvēlē.

Thumbnail
View/Open
303-75456-Podniece_Aiva_ap17141.pdf (1.722Mb)
Author
Podniece, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Mazumtirdzniecībai ir būtiska nozīme, lai patērētājiem būtu pieejami ražotāju produkti. Tā kā šajā nozarē valda samērā liela konkurence, tad mazumtirgotāji aktīvi izmanto mārketinga komunikācijas, lai piesaistītu patērētājus. Patērētāju veikalu izvēli ietekmē dažādi faktori. Bakalaura darba “Mārketinga komunikāciju loma mazumtirdzniecības veikalu izvēlē” pētījuma mērķis ir salīdzināt SIA “Maxima Latvija” un SIA “Rimi Latvia” mārketinga komunikācijas un noteikt to lomu mazumtirdzniecības veikalu izvēlē. Darba rezultātā izdarīti secinājumi par “Maxima” un “Rimi” mārketinga komunikācijām, noteikta mārketinga komunikāciju loma veikalu izvēlē un izvirzīti priekšlikumi veiksmīgākai mazumtirdzniecības tīklu darbībai. Bakalaura darbā ietilpst 64 lapaspuses, tajā skaitā 3 tabulas, 14 attēli, pievienoti 5 pielikumi. Darbā izmantoti 74 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: Mārketinga komunikācijas, mazumtirdzniecība, veikalu izvēle, pirkumu veikšana, patērētāji.
 
Retail is essential for consumers to have access to the manufacturer products. Due to the relatively high level of competition in this sector, retailers are actively exploiting marketing communications to attract consumers. The choice of shops is influenced in different ways. Bachelor's work "The role of marketing communications in the selection of retail stores" the aim is to compare the marketing communications of “Maxima Latvija” Ltd and “Rimi Latvia” Ltd and define their role in the choice of retail stores. As a result of the work, conclusions have been made about the marketing communications of “Maxima” and “Rimi” defined the role of marketing communications in store selection and put forward proposals for better operation of retail networks. Bachelor's work includes 64 pages, including 3 tables, 14 pictures and 5 attachments added. In this work are used 74 sources of information. Keywords: Marketing communications, retail, store selection, making purchases, consumers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50860
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV