Projekts: Kafejnīcas "Ķenča azotē" izveidošana
Author
Sūcīte, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Leitāne, Līga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Projekta ideja ir izveidot uzņēmumu ar nosaukumu “Ķenča azotē”, kas atradīsies Jaunpiebalgas pagastā. Uzņēmums piedāvātu kafejnīcas ēdināšanas pakalpojumus, banketu ēdināšanas pakalpojumus kāzu, bēru, dažādu jubileju vai pasākumu rīkošanai. Pirmajā nodaļā tiek paskaidrota projekta ideja, kā arī tiek plašāk aprakstīta projekta aktualitāte. Otrajā nodaļā tiek izvēlēta uzņēmuma juridiskā forma, tiek raksturots konkrēts dibināšanas process, paskaidrota uzņēmuma nosaukuma un atrašanās vietas izvēle. Tālāk norādīts pamatkapitāla lielums, uzņēmuma īpašnieku skaits un to līdzdalība uzņēmumā, tiek arī aprakstīts plānotais uzņēmuma pamatlīdzekļu un mazvērtīga inventāra iegādes saraksts. Visbeidzot šīs nodaļas ietvaros tiek apskatīta uzņēmuma organizatoriskā struktūra un dažādi ārējā finansējuma piesaistes veidi. Visa trešā nodaļa ir veltīta uzņēmuma nozarei, kurā tas darbosies, tiek apskatītas šīs nozares attīstības tendences pēdējos 3 – 5 gadus, uzskaitīti LR likumdošanas izstrādātie likumi, kā arī ir uzskaitīta nozarei specifiska LR likumdošana, Ministru Kabineta noteikumi un citi Eiropas Savienības normatīvie akti, kuri ir jāievēro. Visa ceturtā nodaļa ir veltīta iepazīstināšanai ar uzņēmuma piedāvāto produkciju, tiek aprakstīta kvalitātes kontrole, pēc kuras uzņēmums strādās, tiek arī pētītas dažādas cenu veidošanas metodes un īsumā pieminētas visas nepieciešamās izejvielas un materiāli, kā arī piegādātāji, ar kuriem uzņēmums plāno sadarboties. Piektā nodaļa ir veltīta mārketingam. Šajā nodaļā tiek aprakstīts SIA “Ķenča azotē” potenciālais noieta tirgus, tiek noteikti uzņēmuma svarīgākie konkurenti. Nodaļas turpinājumā ir veikta paša SIA “Ķenča azotē” konkurētspējas analīze, aprakstīta SVID analīze, tiek izvēlēta atbilstoša uzņēmuma mārketinga stratēģija un aktivitātes, pēc kurām darbosies SIA “Ķenča azotē”. Sestā nodaļa ir veltīta SIA “Ķenča azotē” finanšu pārskatu sastādīšanai periodā no 2021. gada 1. marta līdz 2024. gada 31. decembrim. Nodaļas sākumā detalizēti ir izklāstīti pieņēmumi, uz kuriem balstīsies tālākā finanšu prognožu plānošana, tas viss kopā ir pamats, lai tālāk varētu veikt peļņas un zaudējumu analīzes, naudas plūsmas un bilances prognozēto aprēķinu līdz 2024. gadam (to ieskaitot). Pēc tam, pamatojoties uz visiem iepriekš minētajiem pārskatiem, tiek veikta projekta novērtēšana, kurā tiek rēķināti dažādi projektu novērtējoši rādītāji. Visbeidzot septītā nodaļa ir veltīta uzņēmuma iespējamo risku noteikšanai un to samazināšanas pasākumiem. Nodaļā tiek veikta SIA “Ķenča azotē” risku identifikācija un klasifikācija pēc riska veidiem, aprakstīta riska būtība un izvērtēta riska ietekme uz uzņēmuma darbību. Uzņēmuma riska profila veidošanas ietvaros identificētajiem risku veidiem tiek noteikta risku novērtēšanas sistēma. Projekta apjoms 116 lappuses, kurās ietverti 11 attēli, 27 tabulas un 19 pielikumi. Maģistra darbā izmantoti 103 literatūras un avotu resursi. The idea of the project is to create a company called “Ķenča azote”, which will be located in Jaunpiebalga county. The company would offer cafe catering services, banquet catering services for weddings, funerals and other various events or anniversaries. The first chapter explains the project idea, as well as on a larger scale explains the relevancy of the project. In the second chapter the legal form of the company is chosen, specific founding process is described, the choice of company name and location is explained. The size of the share capital, the number of owners of the company and their participation in the company are indicated, the planned list of the company's fixed assets and low-value inventory is also described. This chapter also looks at the organizational structure of the company and the different ways of attracting external financing. The whole of the third chapter is devoted to the industry of the company in which it will operate, the development trends of this sector in the last 3 – 5 years are examined, the laws developed by the legislation of the Republic of Latvia are listed, as well as the legislation of the Republic of Latvia specific to the sector, regulations of the Cabinet of Ministers and other regulatory enactments of the European Union are listed, which must be observed. The whole fourth chapter is devoted to the introduction of the company's products, describes the quality control, which the company will work by, also studies various pricing methods and briefly mentions all the necessary raw materials and supplies, as well as the suppliers with which the company plans to cooperate. The fifth chapter is devoted to marketing. This chapter describes the potential sales market of SIA “Ķenča azotē”, identifies the company's most important competitors. In the continuation of the chapter, the competitiveness analysis of SIA “Ķenča azotē” itself is performed, the SWOT analysis is described, the appropriate marketing strategy and activities of the company are selected, according to which SIA “Ķenča azotē” will operate. The sixth chapter is dedicated to the financial statements of “Ķenča azotē” Ltd. for the period from March 1, 2021 to December 31, 2024. At the beginning of the chapter, the assumptions on which further planning of financial forecasts will be based are described in detail, further, this provides the basis for profit and loss analyzes, cash flow and balance sheet projections up to and including 2024. Then, on the basis of all the above reports, a project evaluation is performed. Finally, the seventh chapter is devoted to the identification of potential risks to the company and measures to prevent them. A risk assessment system is defined for the types of risks identified within the company's risk profiling. The volume of the project is 116 pages, which includes 11 figures, 27 tables and 19 appendices. 103 literature and source resources have been used in the master's thesis.