• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma “Autoskola ZAMS” attīstības iespējas

Thumbnail
View/Open
303-76318-Mors_Emils_em14011.pdf (930.5Kb)
Author
Mors, Emīls
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
SIA "Zemgales Auto Moto Skola" jeb "Autoskola ZAMS" ir autoskola, kas darbojās Zemgales autoskolu tirgū deviņus gadus. Autoskola teorētiski un praktiski apmāca audzēkņus vairākās transportlīdzekļu kategorijās. Kopumā deviņu gadu laikā tā ir apmācījusi un palīdzējusi iegūt dažādu kategoriju vadītāju apliecības apmēram 1700 klientiem. Autoskolai ir vairākas darbības vietas - Iecavā, Bauskā, Vecumniekos. Lai tā turpinātu augt un attīstīties, būtu vēlams izvērtēt tās attīstības iespējas, īpaši iespējas iegūt vietu jaunā tirgū Zemgales lielākajā pilsētā Jelgavā. Bakalaura darba izvirzītie darba uzdevumi ir: 1.analizēt zinātnisko publikāciju un iepriekš veikto pētījumu rezultātus, kas ir saistīti ar autoskolām ceļu satiksmes drošības jomā, uzņēmuma stratēģisko un mārketinga plānošanu un klientu apmierinātības mērīšanu ; 2.analizēt līdzšinējo “Autoskola ZAMS” darbību un veikt uzņēmuma iekšējo analīzi; 3.veikt uzņēmuma ārējo analīzi, izpētot konkurentus, demogrāfiskos apstākļus; 4.veikt tirgus segmentāciju un izvirzīt mērķauditoriju; 5.veikt uzņēmuma “Autoskola ZAMS” situācijas analīzi (SVID); 6.izvērtēt mārketinga aktivitāšu iespējas; 7.novērtēt klientu apmierinātības līmeni; 8.noteikt “Autoskola ZAMS” attīstības iespējas. Klientu apmierinātības aptaujas un atbilstošas uzņēmuma vides analīzes rezultāti ir labs pamats secinājumiem, ka klienti ir apmierināti ar uzņēmuma "Autoskola ZAMS" pakalpojumu kvalitāti, un tās ieiešana Jelgavas autoskolu tirgū ir iespējama.
 
Ltd. "Zemgales Auto Moto Skola" otherwise known as "Autoskola ZAMS" is a driving school that has been operating in the Zemgale region driving school market for nine years. The driving school theoretically and practically trains students in several vehicle categories. In total, in nine years, it has trained and helped to obtain various category driving licenses for about 1,700 customers. The driving school has several places of operation - in Iecava, Bauska, Vecumnieki. For it to continue to grow and develop, it would be desirable to evaluate its development opportunities, especially the opportunities to gain a place in a new market in Zemgale's largest city - Jelgava. The tasks of the bachelor's thesis are as follows: 1.Analyze the results of scientific publications and previous research related to driving schools in the field of road safety, the company's strategic and marketing planning and customer satisfaction measurement. 2.Analyze the current operation of “Autoskola ZAMS” and to perform the company's internal analysis. 3.Perform external analysis of the company, researching competitors, demographic conditions. 4.Perform market segmentation and evaluate the target audience. 5.Perform the analysis of the situation of the company “Autoskola ZAMS” (SWOT). 6.Evaluate the possibilities of marketing activities. 7.Assess the level of customer satisfaction. 8.Determine the development opportunities of “Autoskola ZAMS”. The results of the customer satisfaction survey and the corresponding analysis of the company's environment are a good basis for the conclusions that customers are satisfied with the quality of the company's "Autoskola ZAMS" services, and its entry into the Jelgava driving school market is possible
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50927
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV