• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

VAS Latvijas pasts zīmola aktīvisms

Thumbnail
View/Open
303-76635-Varpa_Gundega_gv18009.pdf (1.602Mb)
Author
Vārpa, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Seimuškāne, Lilita
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba VAS Latvijas pasts zīmola aktīvisms mērķis ir veikt VAS Latvijas pasts zīmola aktīvisma izvērtējumu organizācijas konkurētspējas kontekstā, kā arī izstrādāt priekšlikumus zīmola ietekmības nostiprināšanai organizācijas pakalpojumu piedāvājumā. Mērķa sasniegšanai darba teorētiskajā daļā tiek pētīts zīmola aktīvisma jēdziens un tā izpratne Latvijā un pasaulē, zīmola aktīvisma nozīme lietotāju izvēlē un pasta pakalpojumu saņemšanā, kā arī aktuālākās tendences zīmola aktīvisma attīstībā. Maģistra darbam izvirzīts pētījuma jautājums – vai pasta pakalpojumu lietotāji atšķirīgās vecuma grupās izvēlas VAS Latvijas Pasts pakalpojumus tikai atkarībā no cenas, pakalpojumu pieejamības un kvalitātes vai arī to izvēli nosaka VAS Latvijas pasts zīmola aktīvisma atsevišķas izpausmes vai to trūkums? Maģistra darbs sastāv no ievada, trīs izvērstām nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. Darba pamatteksts izklāstīts 75 lappusēs. Darbā iekļauti 15 attēli un pieci pielikumi. Literatūras sarakstā iekļautas 78 vienības.
 
Master’s Thesis Brand Activism of JSC Latvijas Pasts is aimed at the assessment of brand activism of JSC Latvijas Pasts in the context of competition, as well as at the elaboration of proposals for strengthening brand awareness in the services offered by the organization. In the theoretical part of the Thesis, the author examines the term of brand activism, its understanding in Latvia and globally, the importance of brand activism in costumers’ choices and delivery of postal services, as well as the most up-to-date tendencies in the development of brand activism. The research question of the Master’s Thesis is defined as following: do the users of postal services in different age groups choose the services of JSC Latvijas Pasts only depending on the price, availability of services and quality or their choice is determined by certain manifestations of JSC Latvijas pasts brand activism or the lack of it? The Master’s Thesis consists of an introduction, three chapters, conclusions, proposals, bibliography and annexes. The core text of the Thesis covers 77 pages. The Thesis also contains 15 figures and five annexes. The Bibliography contains 78 entities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50940
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV