• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mazumtirdzniecības perspektīvas attīstība nespecializētajos pārtikas kategorijas uzņēmumos Latvijā

Thumbnail
Открыть
303-77821-Abele_Edite_ae11057.pdf (2.337Mb)
Автор
Ābele, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Priede, Jānis
Дата
2020
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Mazumtirdzniecība nespecializētajos pārtikas kategorijas veikalos, Latvijā, ir pētīta nepietiekami; nereti informācija ir neprecīza vai pat aplama, neatklājot esošās problēmas. Maģistra darba mērķis ir noskaidrojot mazumtirdzniecības NACE 4711 kategorijas uzņēmumu vides raksturojumu un konkurences attīstības tendences Latvijas tirgū, sniegt potenciālos risinājumus konkurētspējas un tās novērtēšanas uzlabošanai. Efektīvu risinājumu trūkums veicina koncentrācijas palielināšanos, Latvijā, pretēji samazinot konkurētspēju tirgū. Savukārt, jauna tirgus dalībnieka ienākšana tirgū, lai arī samazina koncentrācijas pieauguma tempu, tomēr neuzlabo konkurētspēju. Kopumā ietekmējot gan sabiedrības labklājību, gan veiksmīgas tautsaimniecības attīstību. Sekojoši, ir jāpilnveido esošā konkurētspējas novērtēšanas metodika un jāstiprina Konkurences padomes pilnvaras, veicinot sadarbības veidošanos ar uzņēmējdarbības vidi un izstrādājot jaunu mehānismu koncentrācijas uzraudzības praksē.
 
Retail sales in non-specialised food category stores in Latvia have not been thoroughly studied; often the information is inaccurate or even misleading, no problems have been revealed. The aim of this master's thesis is to identify the characteristics of companies in the retail NACE 4711 category and the trends in competition in the Latvian market, to provide potential solutions for improving competitiveness and its assessment. The lack of effective solutions contributes to increased concentration in Latvia, as a result reducing competitiveness in the market. The entry of a new player in the market, although reducing the rate of increase in concentration, does not improve competitiveness. In general, impacting both the welfare of society and the development of a successful economy. Consequently, the existing competitiveness assessment methodology should be improved, and the mandate of the Competition Council strengthened, by promoting cooperation with the business environment and by developing a new mechanism for concentration monitoring practices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50959
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV