• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Autotransporta radītā atmosfēras piesārņojuma novērtējums autoceļa A7 Ķekavas posmā

Thumbnail
View/Open
305-77240-Kampmanis_Tomass_tk17023.pdf (1.236Mb)
Author
Kampmanis, Tomass
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Autotransporta radītā atmosfēras piesārņojuma novērtējums autoceļa A7 Ķekavas posmā” novērtēts autotransporta radītais piesārņojums, analizēta plūsmas vecuma un tipoloģiskā struktūra. Plūsmas apjoma novērtējums pētījumu posma galējos punktos veikts izmantojot Latvijas Valsts ceļu stacionārā monitoringa datus, strukturālās komponentes, – pamatojoties uz Valsts Centrālās statistikas pārvaldes uzskaites datiem un CSDD informatīvajiem materiāliem. Automašīnu skaita manuālā uzskaite veikta epizodiski pētījuma posma iekšienē piecos monitoringa punktos no 2019. līdz 2020. gadam dažādās sezonās, dažādās nedēļas dienās un diennakts laikos. Transporta radītās emisijas atmosfērā aprēķinātas izmantojot starptautiski atzītu novērtējuma metodi - COPERT metodiku, kura integrēta emisijas faktoru datu bāzē EMEP/CORINAIR.
 
The bachelor thesis “Assessment of atmosphere pollution by road transport along the A7 motorway, Ķekava section” assesses pollution caused by road transport, taking the age and typological structure of the flow into account. The assessment of the flow volume at the final points of the study phase has been carried out by using the Latvian State Roads’ stationary monitoring data, structural components – based on the State Central Statistics Bureau and information materials of the CSDD. Manual counting of the transport has been carried out episodically during the study phase at five monitoring points from 2019–2020 in different seasons, weekdays, and times of day. Atmospheric emissions from transport have been calculated based on the internationally recognized method of valuation - the COPERT methodology, integrated into the EMEP/CORINAIR emission factors database.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51025
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV