Augstskolu kampusu plānošana pilsētvidē: Rīgas Stradiņa universitātes piemērs
Author
Dzelzs, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Paiders, Juris
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Izcilas augstskolas un universitātes tiek uztvertas kā īpašas, no pilsētvides atšķirīgas vietas, mazāk kā pats izglītības un pētniecības process. Augstskolas fiziskā forma savu īpašo statusu apliecina ar gadsimtiem senām ēkām un jaunām būvēm pilsētvidē. Augstskolas telpas zināšanu nodošanas misija, tradīcijas, vērtības un atklājumi ir svarīgi arī mūsdienās. Maģistra darbā pētīti augstāko izglītības iestāžu apbūvētas vides – kampusa galveno pamatelementi – darbības, kas tajā notiek vai ir paredzēta, fiziskā forma un nozīme. Lai nodrošinātu zināšanu un izziņas procesu nepārtrauktību arī turpmāk, AII fiziskā forma nepārtraukti tiek mainīta un adaptēta 21. gadsimta nepieciešamībai – izglītība, pētniecība un zināšanu komercializācija. Šo pienesumu sabiedrībai AII realizē arī savā kampusā, kas pētāms un uztverams kā daļa no pilsētvides. Darba ietvarā, teorētiskā pamatojuma un salīdzinošā pētījuma rezultātā ir izstrādāti priekšlikumi Rīgas Stradiņa universitātes kampusa attīstībai Pārdaugavā, Rīgā. Outstanding universities and colleges are perceived as special places, different from the urban environment, less than the process of education and research. The physical form of the university confirms its special status with centuries-old buildings and new structures within the urban environment. The mission, traditions, values and discoveries of knowledge transfer at the university space are still an asset. This master's thesis studies the physical form and significance of the activities within the built environment of higher education institutions – the main basic elements of the campus – that take place or are planned in it. In order to ensure the continuity of knowledge and cognitive processes, the physical form of universities is constantly changed and adapted to the needs of general public: education, research and commercialization of knowledge of the 21st Century. HEIs also make their contribution to the society on their campus grounds, which can be studied and perceived as part of the urban environment. Within the framework of this paper, as a result of theoretical substantiation and comparative research, proposals for the spatial development of Riga Stradinss University campus in Pardaugava, Riga are presented.