Angļu valodas vārdu krājuma mācīšana vidusskolniekiem
Author
Sedleniece, Dagnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Vārdu krājuma zināšanām ir svarīga loma komunikācijā svešvalodā. Šī darba mērķis ir parādīt kā izmantojot dažādas mācību metodes ir iespējams palīdzēt vidusskolēniem vārdu krājuma apgūšanā. Lai sasniegtu bakalaura darba galveno mērķi un atbildētu uz pētniecisko jautājumu par to, kura ir visefektīvākā metode jaunu vārdu krājumu mācīšanai, darbā tika veikts literatūras apskats kā teorētiskā metode un empīriskajā daļā tika veikts pētījums, kurā ietilpa stundu vadīšana, ieskaite un anketēšana. Pētījuma rezultāti parādīja, ka situatīvā un audio-linguālā pieeja kā arī komunikatīvā valodas metode un daļēji arī tiešā metode un leksiskā pieeja ir efektīvas metodes jaunu vārdu krājuma mācīšanai klasē. Gramatikas-tulkošanas metode ir vislabāk piemērota induviduālu mājas darbu veikšanai. Tādejādi var secināt, ka vairākas valodu mācīšanas metodes papildina viena otru, un skolotājam vārdu krājuma mācīšanai vajadzētu izmantot dažādas metodes Knowledge of vocabulary is an essential part of communication in a foreign language. The present paper aims to illustrate how using different teaching methods it is possible to help the secondary school learner in the process of acquiring new vocabulary. To reach the goal of the bachelor paper and answer the research question on what the most effective method to teach new vocabulary is, the paper used a literature review as a theoretical method and a case study comprising lesson piloting, administering a test and a questionnaire as an empirical method. The case study showed that the situational and the audio-lingual language teaching method as well as the communicative language teaching and partly the direct method and the lexical approach are effective methods to teach new vocabulary in the class. The grammar-translation method is the best one to do individual tasks at home. Thus, it can be concluded that several language teaching methods complement one another, and the teacher should use various methods to teach vocabulary.