Kosmētikas industrijas ilgtspējīgās attīstības reklāmu multimodālā analīze
Author
Jurdža, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu komunikācija un informācijas apmaiņa notiek ne tikai izmantojot valodu, bet arī dažādus citus komunikācijas izteiksmes veidus, kā piemēram, attēlus, žestus, krāsas, mūziku un balsi. Multimodalitāte kosmētikas nozares ilgtspējīgās reklāmās tika izvēlēta, ņemot vērā pašreizējo pieaugošo pieprasījumu pēc ilgtspējīgiem izstrādājumiem, kā arī tendences komunikāciju izpaust dažādos citos veidos, ne tikai ar valodas palīdzību. Šajā pētījumā tika izmantota kvalitatīvā multimodālā analīze, balstoties uz Kresa un van Līvena (2006) (Kress and van Leeuwen) vizuālo komunikāciju modeli. Pētījuma korpuss sastāvēja no divpadsmit ilgtspējības reklāmām no dažādiem kosmētikas zīmoliem Latvijā, Amerikas Savienotajās Valstīs un Austrālijā. Tika secināts, ka Kresa un van Līvena (2006) pielietoto trīs metafunkciju izmantošana palīdz informēt potenciālo pircēju par reklamēto produktu. Lai gan visi komunikācijas veidi, kuri tika izmantoti reklāmās, pilnveido kopīgo nozīmi, vizuālajam komunikācijas veidam ir vislielākā informatīvā vērtība. Tas palīdz paziņot par veiktajiem ilgtspējības pasākumiem un parādīt uzņēmuma sociālo atbildību pret sabiedrību. Nowadays communication and information transmission take place not only through language but multiple other modes, for example, images, gestures, colours, music and voice. The topic of multimodality in sustainability advertisements for cosmetic industry was chosen due to the current increased demand for sustainable products, as well as the tendencies to communicate the message through various different modes. The present study used the visual communication model by Kress and van Leeuwen (2006) to do a qualitative multimodal analysis of twelve sustainability advertisements of various cosmetic brands from Latvia, the United States of America and Australia. It has been concluded that the use of three metafunctions by Kress and van Leeuwen (2006) helps to inform the potential customer of the product advertised. Although all the modes employed in the advertisements contribute to the overall meaning, the visual mode carries the most informational value and assists in communicating the sustainability actions taken and showing company’s social responsibility towards society.