Show simple item record

dc.contributor.advisorŠkapars, Robertsen_US
dc.contributor.authorRijkure, Astrīdaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:02Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:02Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22780en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5114
dc.description.abstractANOTĀCIJA. Promocijas darba mērķis ir, izpētīt autoceļu resursu sadales problēmas, atklāt pozitīvos momentus un trūkumus ceļu uzturēšanas un resursu sadales shēmā, kā arī izstrādāt priekšlikumus Latvijas autoceļu remontdeficīta samazināšanai. Darbs ir sakārtots trīs apjomīgās nodaļās, atbilstoši darba uzdevumiem. Pirmajā nodaļā autore apskata virkni pamatjautājumu, kas saistīti ar autotransporta nozares nozīmi Latvijas tautsaimniecībā. Tiek noteiks transporta nozares mērķis un galvenie šī mērķa sasniegšanai izvirzītie stratēģiskie virzieni un uzdevumi, tiek noteiktas transporta nozares stiprās un vājās puses, iespējas un draudi. Tiek noteiktas galvenās transporta nozares attīstības tendences. Tiek salīdzināta autoceļu uzturēšanas sistēma Latvijā un citās Eiropas valstīs. Šajā nodaļā autore analizē autoceļu ekonomisko nozīmi, tiek sniegts ieskats Latvijas autoceļu attīstības vēsturē, uzturēšanas sistēmā. Autore šajā nodaļā salīdzina autoceļu finansēšanas metodes Latvijā un citās pasaules valstīs, analizējot dažādu autoru veiktos pētījumus, autore izstrādāja Latvijas autoceļu nākotnes finansēšanas shēmu. Šajā nodaļā autore izvērtēja iespējas realizēt valsts un privātās partnerības projektus uz Latvijas autoceļiem, identificējot risku novērtēšanas nozīmību autoceļu nozarē un citu valstu pieredzi šo risku identifikācijā un noteikšanā. Tiek identificētas Valsts un privātās partnerības projektu priekšrocības, tiek veikta Valsts un privātās partnerības projektu salīdzināšana ar tradicionālo valsts iepirkumu. Autore šajā nodaļā apskata ceļu būvniecības projektu kvantitatīvās analīzes ekonomisko izvērtēšanu. Kā arī iepazīstina ar citu Eiropas valstu pieredzi Valsts un privātās partnerības projektu realizācijā. Otrajā nodaļā ir apskatīts autoceļu uzturēšanas, būvniecības un finansēšanas nodrošināšana Latvijā. Tiek detalizēti izanalizēts autoceļu finansējums, tā avoti un izlietojuma mērķi. Tiek vērtēta autoceļu būvniecības kvalitāte un identificētas autoceļu būvniecības izmaksas Veikta salīdzinoša analīze visām trijām Baltijas valstīm, kā arī sniegts neliels ieskats citu Eiropas valstu autoceļu finansēšanas līmenī, kā arī analizēta iespēja autoceļu attīstībai piesaistīt Eiropas struktūrfondu līdzekļus. Veikta analīze, kā satiksmes organizācija ietekmē negadījumu skaitu uz Latvijas autoceļiem, un novērtēts kādus zaudējumus satiksmes negadījumi nodara Latvijas tautsaimniecībai. Trešajā nodaļā ir izstrādāti priekšlikumi Latvijas tautsaimniecības nozares – Latvijas autoceļu attīstībai. Ir attēlota nākotnes perspektīva, kā autoceļi attīstīsies, no kādiem avotiem būtu iespējams papildināt Valsts autoceļu fondu. Ir novērtēta Latvijas autoceļu nozīmība kopējai Latvijas tautsaimniecības attīstībai. Latvijas, kā tranzīta zemes attīstība – tranzīta autoceļu tīkla tālāka attīstība. Analizētas iespējas attīstīt Latvijas autoceļus izmantojot Valsts un privātās partnerības projektus. Autore šajā nodaļā izstrādā ieguldīto investīciju autoceļu nozarē uzturēšanas metodiku. Šajā nodaļā ir izstrādāta ceļu uzturēšanas un attīstības finansējuma izvērtēšanas metodika, kā arī izstrādāti priekšlikumi Latvijas autoceļu finansēšanas un attīstības shēmai. Darba noslēguma daļā tiek formulēti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi autoceļu attīstības un resursu sadales metodikas pilnveidošanai un remontdeficīta samazināšanai Latvijā. Promocijas darba pamatteksts ir izklāstīts uz 207 lappusēm un ilustrēts ar 50 attēliem un 43 tabulām. Literatūras un avotu sarakstā ir iekļautas 134 literatūras vienības.en_US
dc.description.abstractAnnotation. The aim of the dissertation is to explore resource allocation problems for motor roads, reveal positive aspects and drawbacks in road maintenance and resource allocation scheme, as well as elaborate proposals for decreasing the deficit of motor road repairs in Latvia. The paper is composed in three large sections, according to the tasks. In the first section the Author considers number of basic issues related to the meaning of the motor transport sector in the economy of Latvia. The aim of transport sector and the main strategic directions and tasks for achieving the aim are being set, the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the sector are analyzed as well. The main trends of the development of the transport sector are determined. The comparison of the motor road maintenance system of Latvia with the motor road maintenance systems in other European Union countries has been performed. In this section the Author analyses the economic meaning of the motor roads and provides the insight in the history of the development of the motor roads and maintenance system in Latvia. The Author in this section compares motor roads financing methods in Latvia and other countries. Analysing the researches performed by other authors, the Author elaborated the future motor road financing scheme in Latvia. In this section the Author evaluated possibilities to implement public- private partnership projects on the motor roads of Latvia, identifying the importance of risk assessment in the motor road sector and the experience of other countries in the assessment and identification of risks. The advantages of public- private partnership projects are being identified and the comparison of the public- private partnership projects with the traditional public procurement was performed. The Author in this section considers economic evaluation of the motor road construction project quantitative analysis. And in addition presents the experience of other countries in realization of the publicprivate partnership projects. In the second section the motor road maintenance, construction and financing ensuring in Latvia is evaluated. Motor road financing, its sources, and spending aims are thoroughly analyzed. The quality of motor roads is evaluated and motor road construction costs are identified. The comparison analysis for all three Baltic States is performed, as well as some insight is given in the financing level of the other European countries for motor roads. The Author has performed an analysis on possibility to attract European Union Structural funds. The analysis on how the organization of traffic impacts the number of accidents on the motor roads of Latvia has been performed and has been assessed what losses road accidents causes for economy of Latvia. In the third section are elaborated proposals for the development of the motor roads of Latvia -sector of the economy of Latvia. The future perspective is presented- how motor roads will develop and from which sources it will be possible to increase the State Road Fund of Latvia. The importance of the motor roads in the development of whole economy of Latvia has been evaluated. Development of Latvia as transit country means further development of transit road networks. The possibilities to develop Latvian motor roads using public- private partnerships have been analyzed as well. The Author in this section elaborates methodology of maintenance of investments in the motor road sector. In this section, the road maintenance and development financing evaluation methodology has been elaborated, as well as presented proposals for the road maintenance and development financing scheme of Latvia. In final part, conclusions are formulated and proposals are presented in order to improve the motor road development and resource allocation methodology and to decrease the deficit of motor road repairs in Latvia. The dissertationen_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.subjectLatvijas tautsaimniecība
dc.subjectEconomics
dc.subjectLatvian national economy
dc.titleLatvijas autoceļu remontdeficīta samazināšanaen_US
dc.title.alternativeRoad Repair Deficit Reductionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record