Pacientu izglītošana par ārējās auss ejas traumu cēloņiem un sekām ambulatorajā praksē
Author
Kuzma, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Briede, Daiga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: “Pacientu izglītošana par ārējās auss ejas traumu cēloņiem un sekām ambulatorajā praksē”. Tēmas aktualitāte ir saistīta ar izplatīto traumatismu ārējā auss ejā un tam sekojošajiem iekaisumiem. Bakalaura darba mērķis - noskaidrot pacientiem nepieciešamo informāciju par ārējās auss ejas traumu cēloņiem un sekām ambulatorajā praksē. Bakalaura darba uzdevumi: veikt literatūras analīzi par pacientu izglītošanu par ārējās auss ejas traumu cēloņiem un sekām ambulatorajā praksē; pielietot D.Oremas māszinību teoriju saistībā ar darba tēmu; izstrādāt aptaujas anketu; veikt anketēšanu; veikt iegūto datu apstrādi un analīzi; izdarīt secinājumus un izveidot informatīvo materiālu LOR un ģimenes ārstu praksēm, par pareizu ausu kopšanu. Darba autore izvirzīja hipotēzi - pacientu izglītošana samazina ārējās auss ejas traumu cēloņus un sekas ambulatorajā praksē, kas nav apstiprinājusies, sakarā ar to, ka Valstī izsludinātā ārkārtas stāvokļa dēļ nav iespējams pilnvērtīgi pabeigt pētījuma praktisko daļu. Pētniecības praktiskā daļa ir pilnveidojama un attīstāma turpmākajos zinātniskajos darbos. Pētījumā pielietota kvantitatīvā pētniecības metode, pētījuma instruments – aptaujas anketa. The bachelor's subject: “Patient education about the causes and consequences of external ear canal injuries in outpatient practice”. The relevance of the topics is connected to the prevalence of the injury of external ear and subsequent inflammation. The goal of the research was to find out information about the causes and effects of external ear canal injuries in outpatients. Tasks of the bachelor's thesis: to perform literature analysis on outpatient education regarding the causes and effects of external ear canal injuries; to apply D. Orema's theory of nursing to the topic of the research; to develop a questionnaire; to disseminate a questionnaire; to analyze the data; to draw conclusions and create educational material for LOR and general practitioners on proper ear care. The hypothesis of the research: patient education reduces the causes and effects of external ear canal injuries in outpatients, has not been approved due to the declared state of emergency in the country which makes it impossible to fully complete the practical part of the study. The practical part of the research can be improved and developed with the aid of further research. The research method used in quantitative research method, research tool - questionnaire.