Māsu psihoemocionālā sagatavotība neatliekamās situācijās intensīvās terapijas nodaļā
Author
Polinko, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Budzila, Inese
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma - “Māsu psihoemocionālā sagatavotība neatliekamās situācijās intensīvās terapijas nodaļā”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot kāda ir psihoemocionālā sagatavotība māsām neatliekamās situācijās intensīvās terapijas nodaļā. Tēmas aktualitāti nosaka tas, ka ITN strādājošās māsas atrodas pastāvīgā stresā mainīgās vides dēļ. Darbs ar smagi slimiem pacientiem, ikdienas darba stress, ilgas darba stundas, materiāltehniskais nodrošinājums, tas viss ietekmē māsas darba kvalitāti. Izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Iegūtie rezultāti liecina, ka māsas neatkarīgi no darba stāža, vecuma un pieredzes kritiskās situācijās izjūt stresu. Individuālās iezīmes un spējas pārvaldīt savas emocijas māsām palīdz kritiskās situācijās ITN. Māsas pilnība gatavas strādāt vienā komandā ar citiem speciālistiem un pozītīvi skatās uz regulāru simulācijas situāciju izspēlēšanu, lai mazinātu psihoemocionālu stāvokļa nestabilitāti. The subject of the bachelor’s thesis is: “Psycho-emotional preparedness of nurses for resuscitation in intensive care unit”. The aim of the study is to find out what is the psycho-emotional preparedness of nurses in emergency situations in the intensive care unit (ICU). The topicality of the study is determined by the fact that the nurses working in ICU are under constant stress due to the changing environment. Working with seriously ill patients, daily work stress, long working hours, material, and technical supply, all this affects the quality of the nurse's work. The hypothesis of the study has been confirmed. The results show that nurses experience stress in critical situations, regardless of seniority, age, and experience. Individual traits and abilities to manage their emotions help nurses in critical situations in ICU. The nurses are fully ready to work in a team with other specialists and have a positive attitude towards simulation situations mock on a regular basis to reduce psycho-emotional instability.