“Instagram” un “Youtube” influenceri par vides aizsardzību un klimata pārmaiņām: komunikācija un loma attieksmes, paradumu un uzvedības maiņā
Author
Grīnberga, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Instagram” un “Youtube” influenceri par vides aizsardzību un klimata pārmaiņām: komunikācija un loma attieksmes, paradumu un uzvedības maiņā” mērķis ir novērtēt to, vai influenceri, komunicējot caur sociālajiem medijiem “Instagram” un “Youtube”, veiksmīgi maina savu sekotāju dzīvesveida paradumus un izvēles ikdienā, lai cīnītos pret klimata pārmaiņām un saudzētu vidi. Darba ietvaros tika analizēta influenceru komunikācija sociālajos medijos “Instagram” un “Youtube” laika posmā no 2019. gada 1 maijam līdz 2020. gada 1. maijam, veikta aptauja ar sociālo tīklu lietotājiem vecumā no 16 līdz 30 gadiem, kā arī veiktas daļēji strukturētas intervijas ar latviešu influenceriem. Darba teorētisko daļu veido nodaļas par sociālajiem medijiem, vides aizsardzības komunikāciju, influenceriem un reklāmas veidiem. Metodoloģiskajā daļā apskatītas izmantotās pētniecības metodes. Darbā tiek izmantota kvalitatīvā kontentanalīze, interneta aptauja un daļēji strukturētas intervijas. Darba pētnieciskajā daļā aprakstīti iegūtie rezultāti, kuros noskaidroti un analizēti sociālo tīklu lietotāju dzīvesveida, paradumu un attieksmes maiņa attiecībā pret vides aizsardzību un influenceriem. The bachelor's thesis "Instagram" and "Youtube" influencers on environmental protection and climate change: communication and role in attitude, habits and behavior change” aims to assess whether influencers, when communicating through social media “Instagram” and “Youtube”, successfully change lifestyle habits and daily choices of their followers in order to decrease climate change and protect the environment. Within the research, the communication of influencers on social media “Instagram” and “Youtube” was analyzed in the period from May 1, 2019 to May 1, 2020, a survey was conducted with social network users aged 16-30, as well as semi-structured interviews with Latvian influencers were conducted. The theoretical part of the work consists of sections on social media, environmental communication, influencers and advertising. The chosen research methods are described in the methodological part. Qualitative content analysis, internet survey and semi-structured interviews are used in the study. The research part of the work describes the obtained results, in which the change of lifestyle, habits and attitudes of social network users in relation to environmental protection and influencers is clarified and analyzed.