Latvijas valsts pārvaldes krīzes komunikācija sociālajos medijos Covid-19 laikā (27.02.2020.-12.05.2020.): Izglītības un zinātnes ministrijas un tās padotības iestāžu gadījumu izpēte
Author
Ērgle, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kazaka, Olga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba ietvaros tika veikta Izglītības un zinātnes ministrijas un tās padotības iestāžu īstenotās krīzes komunikācijas prakses sociālajos medijos analīze Covid-19 pandēmijas pirmskrīzes un krīzes stadijās laika periodā 27.02.2020.–12.05.2020. Darba teorētiskajā daļā aplūkoti valsts pārvaldes komunikācijas, krīzes komunikācijas un sociālo mediju jēdzieni. Darba empīriskajā daļā aplūkota Covid-19 pandēmijas hronoloģiskā attīstība Izglītības un zinātnes ministrijas pārraudzīto jomu kontekstā. Gadījuma pētījuma rezultātā secināts, ka sociālie mediji krīzes apstākļos ir nozīmīgs un efektīvs valsts pārvaldes komunikācijas rīks, kas nodrošina operatīvu uzticamas informācijas izplatīšanu plašām ieinteresēto pušu grupām. Pētījuma rezultātiem un secinājumiem ir augsta praktiskā pielietojamība, rosinot valsts pārvaldei pārskatīt savu sociālo mediju izmantošanas praksi un stratēģiju gan krīzes, gan ikdienišķos apstākļos, lai Latvijas valsts pārvaldes komunikācija būtu efektīvāka, iesaistošāka, vērsta uz sadarbību un balstīta sabiedrības interesēs. The aim of the master's thesis was to analyse the crisis communication practices in social media implemented by the Ministry of Education and Science and its subordinate institutions in the pre-crisis and crisis stages of the Covid-19 pandemic (27.02.2020.–12.05.2020.). The theoretical part deals with the concepts of communication of public administration, crisis communication and social media. The empirical part discusses the chronological development of the Covid-19 pandemic in the context of the areas supervised by the Ministry of Education and Science. The case study concludes that social media is an important and effective communication tool for public administration during crisis which ensures the prompt dissemination of reliable information to a wide range of stakeholders. The results and conclusions of the study have a high practical applicability, encouraging the public administration to review their social media use practices and strategy in both crisis and non-crisis conditions in order to induce the communication of the Latvian public administration to become more efficient, more engaging, focused on co-operation and based on the interests of the society.