• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Padomju varas iztēlotā un reālā patērētāja sadursme: Laikraksta "Rīgas Balss" sludinājumu un reklāmu vēstījumu analīze (1980 - 1985)

Thumbnail
View/Open
309-78044-Pallo_Daniela_dp17034.pdf (3.257Mb)
Author
Pallo, Daniela
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījums „Padomju varas iztēlotā un reālā patērētāja sadursme: Laikraksta "Rīgas Balss" sludinājumu un reklāmu vēstījumu analīze (1980 - 1985)” tiek veikts par patēriņu Padomju Savienībā. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kāda veida preces tiek reklamētas un kāda veida preces tiek pieprasītas un ir reāli pieejamas konkrētajā laika periodā, secināt, vai starp reklāmām laikrakstā „Rīgas Balss” un patērētāju pieprasījumu novērojama savstarpēja disonanse. Darba beigās tiek veikti secinājumi par padomju patēriņa iezīmēm un reklāmu specifiku laikrakstā „Rīgas Balss” laika periodā no 1980. gada līdz 1985. gadam. Atslēgas vārdi: patēriņš, Padomju Savienība, reklāma, „Rīgas Balss”, kontentanalīze, diskursa analīze, 80. gadi
 
The study The Collision of the Imagined and the Real Consumer of the Soviet Regime: Analysis of the Advertisement and the Announcement Messages in the "Ŗīgas Balss" Newspaper (1980 - 1985) is about the consumption in the Soviet Union. The aim of the research is to find out what kind of goods are advertised and what kind of goods are demanded and are actually available in the specific period of time, and to conclude whether there is a dissonance between the advertisements in the newspaper „Rīgas Balss” and the consumer demand. At the end of the work, conclusions are made about the specifics of Soviet consumption and advertisements in the „Rīgas Balss” newspaper in the period from 1980 to 1985. Keywords: consumption, Soviet Union, advertising, „Rīgas Balss”, content analysis, discourse analysis, 80s
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51421
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV