• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Distopijas atainojums videospēlē "Deus Ex: Human Revolution"

Thumbnail
View/Open
309-78089-Skrinda_Toms_ts17019.pdf (571.5Kb)
Author
Skrinda, Toms
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Zane
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā izpētīts, kā videospēle “Deus Ex: Human Revolution” konstruē distopiju, izmantojot sava medija priekšrocības – naratīvu, spēles pasauli un narativizētu saskarni. Teorētiskajā daļā aplūkota videospēļu spēja funkcionēt kā medijam, kā arī noskaidroti distopijas un kiberpanka pamatprincipi. Metodoloģijas daļā aprakstītas darbā izmantotās metodes – naratīva analīze, semiotiskā analīze, tuvlasīšana. Empīriskajā daļā, izmantojot izvēlētās pētniecības metodes, izpētīts, kā “Deus Ex: Human Revolution” autori spēj apvienot naratīvu, spēles pasauli un narativizētu saskarni, lai radītu daudzslāņainu distopijas darbu.
 
The bachelor’s thesis contains research on how the videogame “Deus Ex: Human Revolution” constructs a dystopia using its advantages as a medium, namely narrative, game world, and narrativized interface. Theoretical part consists of information about videogames as a medium, as well as description of dystopia and cyberpunk. In methodology, three research methods are described – narrative analysis, semiotic analysis and close reading. “Deus Ex: Human Revolution” is analysed in empirical part using the aforementioned methods, in order to draw conclusions about how the authors of the videogame utilize narrative, game world and narrativized interface to create a multi-layered dystopian work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51429
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV