• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Youtube kā televīzijas satura izvietošanas platforma - kanāla “LTV_16 plus” analīze

Thumbnail
View/Open
309-78113-Sudmale_Santa_ss17105.pdf (1.810Mb)
Author
Sudmale, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Youtube kā televīzijas satura izvietošanas platforma— kanāla “LTV_16plus” analīze” mērķis ir veicot kvalitatīvo kontentanalīzi, padziļināto interviju un anketēšanu rast priekšstatu, kāda ir jauniešu attieksme par televīzijas satura izvietošanu platformā Youtube. Darbs sastāv no piecām nodaļām. Teorētisko daļu sastāda apakšnodaļas par bērniem un jauniešiem digitālajā vidē, jauniešu un bērnu izpratni par medijpratību, televīziju kā satura veidotāju, video koplietošanas vietni Youtube. Metodoloģijas daļā tiek apskatītas izmantotas pētniecības metodes un pētījumā plāns. Darbā tika secināts, ka jauniešu attieksme par televīzijas satura izvietošanu platformā Youtube ir pozitīva, kā arī influenceru iesaiste Youtube televīzijas saturā veido veiksmīgāku un skatītāku saturu.
 
The aim of the bachelor's thesis “Youtube as a TV content placement platform— analysis of the channel “LTV_16plus” ” is to find an idea of the attitude of young people about the placement of television content on the Youtube platform by performing qualitative content analysis, in-depth interviews and survey. The work consists of five chapters. The theoretical part consists of subsections on children and young people in the digital environment, young people's and children's understanding of media literacy, television as a content creator, video sharing site Youtube. In the methodology part, the used research methods and the research plan are considered. It was concluded that the attitude of young people towards the placement of television content on the Youtube platform is positive, as well as the involvement of influencers in the Youtube television content creates more successful and more watchable content. Keywords: Television, Youtube, youth, content.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51431
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV