Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorApsīte, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:04:02Z
dc.date.available2020-07-01T01:04:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75234
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51478
dc.description.abstractDiplomdarbu “Lasītprasmes veicināšana 1. un 2. klases skolēniem ar fonemātiskās uztveres traucējumiem” veidoja LU studiju programmas “Skolotājs logopēds” studente Iveta Apsīte. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt lasītprasmes sekmēšanu 1. un 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem. Darbā pētīta jebkurā laikmetā būtiska un aktuāla tēma – lasītprasme. Cilvēces komunikācija notiek ar valodu un rakstu zīmēm. Dzīves sākumā cilvēks iemācās valodu. Te liela loma ģimenei, kur veidojas pirmās skaņas, vārdi, nostiprinās jēdzieni. Nokļūstot sabiedrībā – bērnudārzā vēlāk skolā, bērni kopā ar vienaudžiem spēlējoties, sarunājoties un mācoties pilnveido valodu. Pieaugušajiem svarīgi sekot un koriģēt valodas izrunu. Gadījumos, ja veidojas izrunas traucējumi, svarīgi atrast iemeslus, lai pēc iespējas agrāk tie tiktu novērsti. Bērniem ar fonemātiskiem traucējumiem būs sarežģītāk iemācīties valodu, līdz ar to – lasīšanu. Pamatojoties uz zinātnisko literatūru, tiek skaidroti fonemātisko traucējumu veidi, iemesli un kā sadarbojoties palīdzēt bērnam, lai attīstītu un pilnveidotu bērna fonemātisko dzirdi un uztveri. Vadoties pēc metodiskās literatūras rekomendācijām, tika izstrādāts koriģējošo nodarbību plāns, lai uzlabotu skolēnu lasītprasmes līmeni. Pētījuma noslēgumā tiek analizēti un salīdzināti iegūtie dati, kas apliecina, ka savlaicīgi veicot fonemātiskās uztveres pilnveidi lasītprasme uzlabojas. Pētījums aprakstīts uz 93 lapām. Ietverti 16 attēli, 20 tabulas. Izmantoti 97 literatūras un citi avoti. 83 pielikumi, kur izmantoti 23 literatūras un citi avoti. Atslēgas vārdi: lasītprasme, lasītprasmes veicināšana, 1. un 2. klases skolēni ar fonemātiskiem traucējumiem.
dc.description.abstractIveta Apsīte, author of the diploma thesis “Development of Reading Skills for Grade 1 and 2 Students with Phonemic Perception Disorders”, is a “Teacher - Speech Therapist” student at the University of Latvia. The purpose of this study is to develop a theoretical framework for how the reading skills of Grade 1 and 2 students are affected by phonemic perception disorders, and then provides a practical verification of this hypothesis. The thesis looks at reading skill development, which is, and has always been, an important topic. People communicate using written and oral language. Humans learn to use language at an early age. Family plays an important role in the formation of first sounds, words, and concepts. Subsequently, language is further developed through peer interactions (e.g., playing, conversing, studying) in various social settings, such as daycare and school. Adult supervision is important to make necessary linguistic corrections. When pronunciation disorders are observed, it is important to find the underlying causes so that they are prevented early. Children with phonemic disorders experience greater difficulty learning the language and therefore reading. Based on scientific literature, this thesis examines different phonemic disorder types and causes, and suggests remedies that will help a child develop and improve phonemic hearing and perception. Following methodological literacy recommendations, the corrective lessons for promoting student reading skills are created. Finally, the data reveals that reading skills are more likely to improve with timely phonemic perception development. Research is described on 93 pages. It includes 16 pictures, 20 tables, 97 references and 83 appendixes that have used 23 literature and other references. Keywords: reading skills, reading skill development, Grade 1 and 2 students with phonemic disorders.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectLasītprasme
dc.subjectLasītprasmes veicināšana
dc.subject1. klases skolēni ar fonemātiskiem traucējumiem
dc.subject2. klases skolēni ar fonemātiskiem traucējumiem
dc.titleLasītprasmes veicināšana 1. un 2. klases skolēniem ar fonemātiskās uztveres traucējumiem
dc.title.alternativeDevelopment of Reading Skills for Grade 1 and 2 Students with Phonemic Perception Disorders
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record