Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorSkopāne, Zane
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:04:06Z
dc.date.available2020-07-01T01:04:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75285
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51481
dc.description.abstractDarba autors ir Zane Skopāne. Diplomdarba temats ir „Vārdu krājuma pilnveide 7 – 8 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību”. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt logopēdiskās metodes, to iespējas jaunākā sākumskolas vecuma bērnu, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība (turpmāk VSNA), vārdu krājuma pilnveidošanai. Darba uzdevumi: 1.analizēt pedagoģisko, psiholoģisko un logopēdisko literatūru par vārdu krājuma pilnveidi bērniem ar VSNA; 2.atklāt jaunākā sākumskolas vecuma bērnu ar VSNA vārdu krājuma attīstības likumsakarības, izmantojot attēlu kartītes; 3.pētīt dažādas vārdu krājuma paplašināšanas iespējas, jaunākā sākumskolas vecuma bērniem ar VSNA. Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 6 apakšnodaļām, secinājumiem un pielikuma. Pirmā nodaļa ar 3 apakšnodaļām veltīta problēmas teorētiskajam apskatam. Otrā nodaļa ar 3 apakšnodaļām veltīta praktisko metožu izpētei, izmēģinājuma, praktiskai darbībai jaunākā sākumskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveidei. Darba autore teorētiskajā daļā atklāj jaunākā sākumskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības veselumā, salīdzinājumā ar bērniem, kam ir VSNA. Noskaidro, kādi ir bērni, veseluma skatījumā, kuriem ir VSNA. Izpēta vārdu krājuma pilnveides iespējas bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, kā arī nonāk pie secinājuma, ka regulāri un mērķtiecīgi darbojoties, salīdzinoši īsā laikā ir iespējams kaut nedaudz paplašināt vārdu krājumu bērnam, kuram ir VSNA. Praktiskajā daļā notiek bērnu ar VSNA atlase, izvēloties 6 bērnus, ar kuriem notiks tālākā darbībā. Praktiskajā daļā tiek veikta arī 3 mēnešu gara logopēdiskā darbība, lai izvēlētajiem bērniem papildinātu vārdu krājumu. Tiek fiksēti novērojumi logopēdiskās darbības sākumā, un pēc 3 mēnešiem. Logopēdiskā darbība tiek veikta speciālās skolas jaunākajās sākumskolas klasēs. Balstoties uz teorētiskajām atziņām un logopēdiskās darbības rezultātiem, darba autore secina, ka hipotēze apstiprinājās. Darbā izmantotas I.Miltiņas, S.Tūbeles, K.Mārtinsones, G. Svences, I.Hadaņonokas, L. Hadaņonokas, I. Puškareva, Rēzeknes Augstskolas metodisko materiālu krājuma u.c. autoru atziņas. Atslēgas vārdi – VSNA (valodas sistēmas nepietiekama attīstība), vārdu krājums, 7 – 8 gadus veci bērni.
dc.description.abstractAuthor of the paper is Zane Skopāne. Theme of the Diploma paper is „ Development of the vocabulary for 7 – 8 year-old children with insufficient development of the language system”. The aim of the work is to theoretically and practically investigate logopaedic methods, their possibilities for improvement of the vocabulary of primary school children with insufficient development of the language system (further – IDLS). Work tasks: 1.to analyse pedagogical, psychological and logopaedic literature on improvement the vocabulary for children with IDLS; 2.to reveal the trends of the younger primary school-age children with IDLS language development regularities, using image cards; 3.to study different options for expanding the vocabulary for children of the younger primary school age with IDLS. Paper consists of introduction, 2 chapters, 6 sub-chapters, conclusions and annex. The first chapter with 3 sub-chapters is dedicated to theoretical overview of the problem. The second chapter with 3 sub-chapters deals with the research of practical methods, practice-test, practical activities for the development of the younger primary school-age children vocabulary. In the theoretical part the author of the paper reveals the development of children of the younger primary school age on the whole, compared to children with IDLS. The author determines what are the children with IDLS like in general. Exploration of the possibilities for improvement of the vocabulary for children with insufficient development of the language system is done, and the conclusion made - it is possible to at least slightly extend the vocabulary of children with IDLS in a relatively short time working regularly and targeted. In the practical part selection of children with IDLS is carried out, selecting 6 children who will take place in the future activities. Practical part takes a 4-month long logopaedic action to replenish the vocabulary of the selected children. Observations are recorded at the beginning of logopaedic activity and after 4 months. Logopaedic activity is carried out in the junior primary school classes of the specialized school. Based on theoretical knowledge and the results of logopaedic activity, the author concludes that the hypothesis made was confirmed. Conclusions and opinions of I.Miltiņa, S.Tūbele, K.Mārtinsone, G. Svence, I.Hadaņonoka, L.Hadaņonoka, I. Puškarevs, Rēzekne Academy of Technologies methodical material stock and other authors are used in the paper. Key words – IDLS (insufficient development of the language system), vocabulary, 7 – 8-year-old children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectVSNA
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.subjectvārdu krājums
dc.subject7 - 8 gadus veci bērni
dc.titleVārdu krājuma pilnveide 7 – 8 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeDevelopment of the vocabulary for 7 – 8 year-old children with insufficient development of the language system
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record