Fiziskās aktivitātes 2-3 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanai
Autor
Zeinalova, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba tēma: Fiziskās aktivitātes 2-3 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanai. Darba autore: Marina Zeinalova Darba veids: kvalifikācijas darbs Darba vadītājs: Agita Klempere-Sipjagina Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt fizisko aktivitāšu izmantošanas iespējas 2-3 gadīgu bērnu saskarsmes sekmēšanai pirmsskolā. Pētījuma teorētiskajā daļā raksturota saskarsmes būtība, 2-3 gadus vecu bērnu vecumposma attīstības īpatnības, kā arī bērnu saskarsmes īpatnības. Analizētas pedagoģiskā un metodiskas literatūras atziņas par bērnu kustību attīstības un saskarsmes mijsakarībām. Praktiskajā daļā pēc izveidotajiem kritērijiem vērota bērnu fiziskā attīstība un saskarsme sākotnēji un atkārtoti pēc praktiskā darba ar bērniem. Var secināt, ka regulāri organizētas fiziskās aktivitātes sekmē bērnu saskarsmi. To apstiprina ari skolotāju anketēšanas rezultāti. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājuma, izmantotās literatūras un citu avotu saraksta, pielikumiem. Darba apjoms: 54 lpp., 6 tabulas, 6 attēli, 55 literatūras avoti, 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: 2-3 gadīgi bērni, fiziskā attīstība un aktivitātes, saskarsmes prasmes, kustību rotaļas. Topic: Physical activities to improve communication skills for 2-3 years old children. Author: Marina Zeinalova Type of work: qualification work Supervisor: Agita Klempere-Sipjagina Study objective: to study, theoretically and practically, physical activities application possibilities for 2-3 years old children’s communication skills development. The theoretical part of the research defines and describes social communications, the peculiarities of the development of 2-3 years old children during this age, as well as the peculiarities of children’s communication. The findings of the pedagogical and methodological literature on the interrelationships of children’s movement development and communication have been analyzed. In the practical part, according to the established criteria, children’s physical development and communication was observed both initially and repeatedly after practical work with children. It can be concluded that regularly organized physical activities improve children’s communication skills. This is also confirmed by the results from teachers’ survey. Work consists of introduction, 3 chapters, conclusion, used literature and other list of sources, attachments. Work volume: 54 pages, 6 tables, 6 pictures, 55 sources of literature, 2 attachments. Keywords: 2-3 years old children, physical development and activities, communication skills, movement games.