Show simple item record

dc.contributor.advisorDimdiņš, Ģirts
dc.contributor.authorSolovjovs, Uģis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:04:19Z
dc.date.available2020-07-01T01:04:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75438
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51491
dc.description.abstractPētījuma hipotēze bija, jo augstāks grandiozais narcisisms un vēlme pēc piederības, jo biežāk tiek lietots Facebook. Pētījumā piedalījās 60 dalībnieki, vidējais vecums 28 gadi ( M = 28,85, SD = 8,46). No tiem 29 bija vīrieši ( M = 29,34, SD = 7,73) un 31 sieviete ( M=28,39, SD = 9,16). Tika izmantota aptauja NPI-16 (Ames, Rose & Anderson, 2006), lai izmērītu grandiozo narcisismu. Šīs aptaujas jautājumi ir ņemti un NPI-40 (Raskin & Terry, 1988). Need to Belong Scale (NTBS) jeb vajadzības pēc piederības skala (Leary et al., 2013). Šī skala novērtē dalībnieku motivāciju būt pieņemties un izvairīšanos motivāciju no noraidījuma. Facebook lietošanas intensitātes skala (Ellison, Steinfield & Lampe, 2007) , lai iegūtu Facebook lietošanas mērījumu. Un tika pievienots jautājums “Cik bieži Jūs apmeklējat sociālo mediju vietnes”, lai novērtētu sociālu tīklu vietņu apmeklējuma biežumu. Hipotēze daļēji apstiprinājās. Vajadzība pēc piederības saistās ar biežāku Facebook lietošanu, rs = 0,35, p<0,01. Savukārt nav statistiski nozīmīgu korelāciju ar grandiozo narcisismu.
dc.description.abstractThe hypothesis of the study was that the higher the grandiose narcissism and the need to belong, the more often Facebook is used. The study involved 60 participants, with a mean age of 28 years (M = 28,85, SD = 8,46). Of these, 29 were men (M = 29,34, SD = 7,73) and 31 were women (M = 28,39, SD = 9,16). The NPI-16 survey (Ames, Rose & Anderson, 2006) was used to measure grandiose narcissism. The questions in this survey are taken from NPI-40 (Raskin & Terry, 1988). Need to Belong Scale (NTBS) (Leary et al., 2013). This scale assesses participants' motivation to be accepted and avoidance motivation for rejection. Facebook usage intensity scale (Ellison, Steinfield & Lampe, 2007) was used to obtain a measure of Facebook usage. And the question "How often do you visit social media sites" was added to measure the frequency of visits to social networking sites. The hypothesis was partially confirmed. The need to belong is related to more frequent use of Facebook, rs = 0,35, p <0,01. However, there is no statistically significant correlation with grandiose narcissism.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectGrandiozais narcisisms
dc.subjectVajadzība pēc piederības
dc.subjectFacebook
dc.subjectSociālo tīklu vietnes.
dc.titleGrandiozā narcisma saistība ar sociālo mediju lietošanas biežumu
dc.title.alternativeThe Relation of Grandiose Narcissism to the Frequency of Social Media Use
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record