Izglītības iestādes vadītāja darbība skolēna pozitīvu pašizjūtu veicinošas skolas vides veidošanā Rīgas X vidusskolā
Author
Cimbaļuka, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore, Alise Cimbaļuka, veikusi bakalaura darbu, kura temats ir “Izglītības iestādes vadītāja darbība skolēna pozitīvu pašizjūtu veicinošas skolas vides veidošanā Rīgas X vidusskolā”, vēršot uzmanību uz izglītības iestādes vadītāja nozīmi, skolas fiziskās un psiholoģiskās vides īstenošanā, kura, pārdomāti veidota, veicina pamatskolas skolēna pozitīvu pašizjūtu. Darbā apkopotas atziņas par izglītības iestādes vadītāja iesaisti un nozīmi skolas vides veidošanā, pusaudža vecumposma raksturojumu un tā pozitīvu pašizjūtu veicinošos aspektus, kā arī skolas vides izveidi. Empīriskā pētījuma daļas ietvaros atklājas, ka izglītības iestādes vadītājs, piekopjot demokrātisko vadības stilu, iesaistot skolas vides veidošanā pedagogus un skolēnus, kā arī ņemot vērā skolēnu intereses un vajadzības spēj veicināt skolēnu pozitīvu pašizjūtu. Bakalaura darba mērķis ir pētīt izglītības iestādes vadītāja darbību skolēna pozitīvas pašizjūtas veicinošas skolas vides īstenošanā un apkopot priekšlikumus skolēnu pozitīvas pašizjūtas vecinošas skolas vides īstenošanā. Atslēgvārdi: izglītības iestādes vadītājs, skolas fiziskā vide, skolas psiholoģiskais mikroklimats, pusaudža pozitīva pašizjūta, pusaudža vecumposma raksturojums. Bakalaura darba apjoms ir 79 lpp. (bez pielikumiem), kurā ietilpst 20 attēli, trīs tabulas, 98 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 17 pielikumi. The author of the Bachelor paper, Alise Cimbaļuka, has completed a bachelor's thesis, the topic of which is “Activities of the Head of an Educational Institution to Develop School Environment Enhancing Student's Wellbeing in Riga's X Secondary School”. Theoretical part of the paper researches the scientific literature about the role of educational manager in formation environment of school affecting pupil’s wellbeing. The empirical part of the research reveals how democratic style of leadership can lead to a formation of school physical and psychological environment that improves pupil’s well-being. The aim of the bachelor's thesis is to study the proposals of the head of the educational institution in formation school environment that promotes pupil’s wellbeing. Key words: head of the educational institution, physical environment of the school, psychological environment of the school, pupil’s wellbeing, adolescence. Volume of the thesis consists of 79 pages (without attachments), 20 images, three tables, 98 literature references and 17 attachments.