Ķermeņa tēla un sociālās salīdzināšanas saistības jauno sieviešu (18-35 gadi), Instagram lietotāju vidū
Author
Strīpniece, Beate
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistības starp ķermeņa tēla uztveri, sociālo salīdzināšanu un Instagram lietošanas paradumiem jauno sieviešu vecumposmā. Tika izvirzītas 3 hipotēzes par šiem mainīgajiem lielumiem. Pētījumā piedalījās 87 respondentes, sievietes vecumā 18-35 (M=1,71 jeb 27,2 gadi, SD=0,76), kas lieto Instagram. Tika izmantota Ķermeņa tēla uztveres aptauja (Body Image Questionnaire, Slade, 1990), saīsinātā Sociālās salīdzināšanas aptauja (Iowa-Netherlands Comparison Orientation Measure (INCOM), Gibbons & Buunk, 1990) un Instagram lietošanas paradumu aptauja, izveidota pētījuma ietvaros. Rezultātā tika novērotas saistības starp ķermeņa tēlu un spēju salīdzināšanu, Instagram lietošanu un vērsumu uz citu viedokli, bet nebija novērota starp Instagram lietošanu un ķermeņa tēlu. Tātad 2 hipotēzes apstiprinājās daļēji, bet 1 netika apstiprināta. he aim of the study was to find connections between body image. perception, social comparison, and use of Instagram among young women. 3 hypotheses were made. 87 respondents, women aged 18-35 (M=1,71 or 27,2 years, SD=0,76) who use Instagram participated. ). The study used Body Image Questionnaire (Slade, 1990), shortened version of Iowa-Netherlands Comparison Orientation Measure (INCOM) (Gibbons & Buunk, 1990), and Instagram usage measure, made for this study. The results suggest there are correlations between body image and skill comparison, Instagram use and orientation towards other’s opinions but no correlation between Instagram use and body image. 2 of the hypotheses were partly confirmed, and 1 was not confirmed.