Show simple item record

dc.contributor.advisorPirsko, Laura
dc.contributor.authorNeimane, Terēze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:04:47Z
dc.date.available2020-07-01T01:04:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75571
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51514
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot to, cik izplatīta ir pret skolēnu vērsta emocionālā vardarbība pamatskolas klasēs no skolotāju puses, kā arī to, kādas saistības pastāv starp emocionālās vardarbības pieredzi un tas sekām. Pētījumā piedalījās 207 vidusskolas skolēni (141 sieviete, 61 vīrietis), vecumā no 16 līdz 19 gadiem (M = 17,37 gadi, SD = 0,99), kuri reflektēja par savu pieredzi pamatskolā. Šī pētījuma ietvaros tika veikta visu izmantoto skalu adaptācija latviešu valodā. Emocionālās vardarbības mērīšanai tika izmantota “Emocionālā vardarbība no skolotājiem skala” (Emotional abuse by teachers scale, Nearchoua, 2018). Emocionālās vardarbības seku noteikšanai tika izmantota “Atbildes reakcijas uz skolotāju uzvedību skala” (Responses to teacher’s behavior scale, Fromuth, Davis, Kelly, & Wakefield, 2015). Pētījuma rezultātu analīze atklāja, ka 66,2% (n = 140) respondenti bija saskārušies ar vairāk kā trīs emocionālās vardarbības incidentiem pamatskolā, kas liecina par tās izplatību skolu vidē. Tika atklāta statistiski nozīmīga korelācija starp abām pētījumā izmantotajām skalām rs = 0,40 (p < 0,01), kas liecina par emocionālās vardarbības saistību ar tās sekām. Tika iegūtas statistiski nozīmīgas korelācijas starp emocionālo vardarbību un tās sekām. Atslēgas vārdi: emocionālā vardarbība, atbildes reakcijas uz skolotāju uzvedību, pamatskola, vidusskola.
dc.description.abstractThe purpose of this research was to determine the prevelance of student emotional abuse by teachers in middle school, also, to determine correlations between emotional abuse experience and its consequences. The sample consisted of 207 high school students (141 females, 61 males), age 16 to 19 (M = 17,37, SD = 0,99) who recalled their past experiences in middle school. Emotional abuse was measured using Emotional abuse by teachers scale (Nearchou, 2018) that was adapted to latvian population for this research. For purposes of this study Responses to teacher’s behaviour scale (Fromuth et al., 2015) was also adapted for latvian population. Results showed that 66,2% (n = 140) students had experienced more than three emotional abuse incidents in middle school which suggest that emotional abuse is quite common in school environment. Also, statistically significant correlation was found between the two scales used in this research rs = 0,40 (p < 0,01), that suggests the connection between emotional abuse and its consequences. Statistically significant correlations were found between emotional abuse and its cosequences. Key words: emotional abuse, responses to teacher’s behaviour, middle school, high school
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectemocionālā vardarbība
dc.subjectatbildes reakcijas uz skolotāju uzvedību
dc.subjectpamatskola
dc.subjectvidusskola
dc.titleVidusskolas skolēnu emocionālās vardarbības pieredze pamatskolā no skolotājiem un tās sekas
dc.title.alternativeHigh School Student Experience with Emotional Abuse from Teachers in Middle School and It's Consequences
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record