Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandra
dc.contributor.authorMartinsone, Māra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:05:03Z
dc.date.available2020-07-01T01:05:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76244
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51526
dc.description.abstractRunas attīstība norisinās jau no bērna pirmajiem dzīves gadiem. Parasti tā ir mātes valoda, kurā bērns sāk runāt. Pirmie dzīves gadi ir ļoti nozīmīgi bērna valodas attīstībai, atmiņas apjoms ir liels un iemācītās lietas saglabājās ilgstoši bērna prātā. Tas ir viens no faktoriem, kāpēc svarīgi ir apgūt svešvalodu pirmajās klasēs, jo ieliktie pamati sākumskolā paliks uz mūžu. Kamēr bērns vēl neprot rakstīt, viņam svarīgi ir dzirdēt un sākt pašam runāt. Valodai, kuru bērns dzird ir jābūt pareizi izrunātai, skaidrai, ar pareizām intonācijām. Valodas apguvei jābūt tādai, lai bērns ar lielu prieku gribētu runāt apgūtajā valodā. Diplomdarba mērķis ir izpētīt un analizēt veidus, kā attīstīt, mācīt runas prasmes angļu valodā sākumskolā, īpaši 2.klasē. Kā galvenais runas prasmju apguves veids tiek pētīts pāru darbs. Diplomdarba sākumā ir aplūkoti dažādu autoru viedokļi, kuri ir ieteikuši pāru darbu kā efektīvu mācību metodi svešvalodas apguvē. Kā piemēram Harmers J., Gower R., Phillips D., Walters S., Jaques D., Salmon G un vēl daudzi citi autori, kuri ir pieredzes bagāti pedagogi. Diplomdarba pētījumā piedalījās Ziepniekkalna vidusskolas valodu skolotāji un otro klašu skolēni. Pētījums tika veikts, izmantojot aptauju, novērojumu un pāru darba analīzi. Stundu laikā tika maksimāli izmantots pāru darbs, lai varētu pilnībā izpētīt tā pozitīvās un arī negatīvās sekas. Pētījums apstiprināja, ka jebkuras valodas mācību procesā pāru darbam ir nozīmīga loma runas prasmju attīstīšanā, vienalga vai tā būtu latviešu, krievu, vai angļu valoda. Visi valodu skolotāji novērtēja pāru darbu kā neatņemamu mācību procesa sastāvdaļu. Pāru darba visefektīvākā metode ir dialogs. Tas palīdz skolēniem izjust runu daudz dabīgākā veidā. Diplomdarba pētnieciskajā daļā pilnībā apstiprinājās teorētiskajā daļā aplūkoto autoru atziņas par pāru darbu. Aptaujas analīze apstiprināja, ka pāru darbam ir liela nozīme valodas stundās runas prasmju apguvē. Gan skolotāji, gan skolēni atzina pāru darba lietderību, jo tas palīdz valodu apgūt tuvāk dabīgai videi ar dialogu, spēļu, dziesmu, prezentāciju palīdzību.
dc.description.abstractThe speech is developing from the first years of the child's life. Usually it is the language of the mother in which the child starts to speak. The first years of life are very important for the development of the child's language, the volume of memory is great and the things learned remain long in the child's mind. This is one of the factors why it is important to learn a foreign language in the first classes, because the foundations laid in the primary school will remain forever. While the child can't write, it is important for him to hear and start speaking for himself. The language that the child hears must be correctly spoken, clear, with correct intonations. Language acquisition must be such that a child willingly wants to talk in it. The aim of the diploma is to explore and analyse ways to develop, to teach speaking skills in English in primary school, particularly in second grade. Pair work is being studied as the main way of learning speaking skills. At first, the Diploma paper looks at ideas expressed by different authors who have recommended pair work as an effective method for learning a foreign language. Like Harmer J., Gower R., Phillips D., Walters S., Jaques D., Salmon G and many other authors who are experience-rich educators. Language teachers and second-grade students from Riga Ziepniekkalna Secondary school participated in the research of the Diploma paper. The research was done with the help of the survey, observation and analysis of pair work. During the lessons pair work was used intensively in order to research the positive and the negative sides of pair work. The study confirmed that in the process of learning any language, pair work plays an important role in the development of speaking skills, be it Latvian, Russian or English. All language teachers valued pair work as an integral part of the learning process. The most effective method in pair work is a dialogue. It helps to use the language in a more natural way. The research part of the Diploma paper fully confirmed the findings of the authors on pair work that were presented in the theoretical part. The analysis of surveys confirmed that pair work played a major role in language lessons in developing the speaking skills. Both teachers and students recognize the usefulness of pair work as it helps to learn the language closer to the natural environment through dialogue, games, songs, presentations.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectrunas prasmes
dc.subjectpāru darbs
dc.subjectsākumizglītības skolēni
dc.subjectspeaking skills
dc.subjectpair work
dc.titleRunāšanas prasmju attīstīšana angļu valodas stundās 2. klasē ar pāru metodes palīdzību
dc.title.alternativeUsing Pair Work to Teach Speaking Skills in the English Language Lessons Grade 2
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record