• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagoģiskā procesa pēctecība jauniešiem ar garīgās attīstības traucējumiem aroda izvēlē

Thumbnail
Öffnen
299-76314-Krisane_Marita_mk08339.pdf (2.683Mb)
Autor
Krišāne, Marita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Datum
2020
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Darba nosaukums: Pedagoģiskā procesa pēctecība audzēkņiem ar garīgās attīstības traucējumiem aroda izvēlē. Darba autors: Marita Krišāne Darba zinātniskais vadītājs: Mg.paed. Egija Laganovska Darba saturs: Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, literatūras saraksts 39 vienībām, 5 tabulas, 6 attēli, 2 anketas, pielikumā, 5 nodarbību plāni, 1 programmas saturs ” Praktiskie rēķini”. Pētījuma mērķis: Cik lielā mērā atbilst apgalvojus par audzēkņiem ar garīgās attīstības traucējumiem veiksmīgu iekļaušanu darba tirgū pēc pamatizglītības apgūšanas. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz psiholoģijas, pedagoģijas izpēti, kā arī valsts institūciju atbalsta pasākumu kopuma analīzi. Pētījuma priekšmets: Ģimenes kurās aug bērns ar garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma laiks: no 2020. gada janvāris līdz 2020. gada maijam. Pētījuma objekts: Izpētīt tuvākā apkaimē reālo situāciju atbalstam aroda izvēlē audzēkņiem ar garīga attīstības traucējumiem. Pētījuma hipotēze:•Teorētiskās: psiholoģijas un pedagoģijas literatūras analīze. •Empīriskā: pedagoģiskā novērošana, anketas, intervijas. Pētījuma bāze: Audzēkņi, kas ieguvuši pamatskolas izglītību speciālajā pamatskolā un turpina izglītoties. Rezultāts: Pētījuma laikā autore noskaidro, ka jāmaina attieksme pret cilvēkiem ar attīstības traucējumiem. Jāpārskata mācību programmas atbilstoši audzēkņu zināšanām un prasmēm. Aktīvāk jāiesaista pirmsskolas, pamatskolas un arodskolas integrēšanas procesā. Mācību procesā, izglītības iestādēs, lielāku uzmanību pievērst audzēkņiem ar garīgās attīstības traucējumiem amata apguvei iestādē, nodrošinot atbalsta instrumentus. Atslēgas vārdi: audzēkņi ar garīgās attīstības traucējumiem, ģimenes ar bērniem,iekļaujošā izglītība, vides mijiedarbība Mācību un audzinošās vides mijiedarbība, kā viens no faktoriem audzēkņiem ar garīgās attīstības traucējumiem veiksmīgai iekļaušanai sabierdībā. Pētījuma metodes: 1.Analizēt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru. 2.Vides lomu audzēkņu izziņas procesu izkopšanā. 3.Pedagoģiskā novērošana. 4.Anketas, to apstrāde un analīze. 5.Izstrādāt ieteikumus. Pētījuma gaita: •Teorētiskās: psiholoģijas un pedagoģijas literatūras analīze. •Empīriskā: pedagoģiskā novērošana, anketas, intervijas. Pētījuma bāze: Audzēkņi, kas ieguvuši pamatskolas izglītību speciālajā pamatskolā un turpina izglītoties. Rezultāts: Pētījuma laikā autore noskaidro, ka jāmaina attieksme pret cilvēkiem ar attīstības traucējumiem. Jāpārskata mācību programmas atbilstoši audzēkņu zināšanām un prasmēm. Aktīvāk jāiesaista pirmsskolas, pamatskolas un arodskolas integrēšanas procesā. Mācību procesā, izglītības iestādēs, lielāku uzmanību pievērst audzēkņiem ar garīgās attīstības traucējumiem amata apguvei iestādē, nodrošinot atbalsta instrumentus. Atslēgas vārdi: audzēkņi ar garīgās attīstības traucējumiem, ģimenes ar bērniem,iekļaujošā izglītība, vides mijiedarbība
 
Title of diploma paper: Succession of the pedagogical process for students with mental disabilities in choosing a profession. Author of the work: Marita Krišāne Scientific supervisor: Mg.paed. Egija Laganovska Thesis content: The work consists of an introduction, theoretical part, practical part, conclusions, bibliography 39, 5 tables, 6 figures, 2 questionnaires in the appendix, 5 lesson plans, 1 program content "Practical invoices". Objective of the study: To what extent are the statements about the successful integration of students with intellectual disabilities into the labor market after completing basic education? The theoretical part of the research is based on the research of psychology, pedagogy, as well as the analysis of the set of support measures for state institutions. Subject of the research: Families in which a child with mental disabilities grows up. Study period: Janvar 2020 to May 2020 Object of the research: To study the real situation in the immediate vicinity to support the choice of profession for students with mental disorders. Research hypothesis: Interaction of learning and upbringing environment as one of the factors for successful inclusion of students with mental disabilities in socialization. Research tasks: 1. To analyze psychological and pedagogical literature. 2. The role of the environment in the development of students' cognitive processes. 3. Pedagogical observation. 4. Questionnaires, their processing and analysis. 5. Develop recommendations. Research methodology: • Theoretical: analysis of psychology and pedagogy literature. • Empirical: pedagogical observation, questionnaires, interviews Research base: Students who have received primary school education in a special primary school and continue their education. Result: During the research, the author finds out that the attitude towards people with developmental disorders needs to be changed. Curricula need to be revised according to students' knowledge and skills. The pre-school, primary and vocational school integration process needs to be more actively involved. In the study process, pay more attention to students with mental disabilities with on-the-job training opportunities. Providing support tools. Keywords: students with intellectual disabilities, families with children, inclusive education, environmental interaction  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51528
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV