Rakstīšanas traucējumu mazināšana 3.-4. klašu skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Strazdiņa, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore, Eva Strazdiņa, izvēlējās izstrādāt darbu par tēmu „Rakstīšanas traucējumu mazināšana 3.–4. klašu skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem”. Diplomdarba mērķis ir izpētīt rakstīšanas traucējumus 3.–4. klašu skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem un koriģēt tos, izmantojot dažādus vingrinājumus. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā, balstoties uz dažādu autoru atziņām, tiek analizēta un apkopota zinātniskā literatūra par skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem, par rakstīšanas traucējumiem, un to izpausmi bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem dažādu autoru skatījumā, kā arī apskatītas koriģējoši attīstošās darbības rakstīšanas traucējumu mazināšanai. Darba praktiskajā daļā tiek aprakstītas pētījumā izmantotās metodes, tiek veikts sākotnējais skolēnu novērtējums, tiek atspoguļota rakstu darbu analīze pirms un pēc koriģējošās darbības. Koriģējoši attīstošajā posmā tiek atspoguļoti vingrinājumi rakstīšanas traucējumu mazināšanai. Diplomdarbs sastāv no titullapas, ievada, anotācijas latviešu valodā un angļu valodā, divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas, nobeiguma, izmantotās literatūras un informācijas avotiem un pielikumiem. Darba apjoms ir 109 lapas, teorētiskā un praktiskā daļa 79 lapas, darbā ir 25 attēli, 7 tabulas, 11 pielikumi, 55 izmantotie literatūras un informācijas avoti. The author of the diploma thesis, Eva Strazdiņa, chose to develop a work on the topic “Reducing writing disorders for students of classes 3 to 4 with mild mental disabilities”. The aim of the diploma thesis is to find out writing disorders for students of classes 3 to 4 with mild mental disabilities and correct them using various exercises. Thesis consists of two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, based on the findings of various authors, the scientific literature on students with mild mental disabilities, on writing disorders, and their manifestation in children with mild mental disabilities in a view of different authors is analyzed and summarized, as well corrective developmental measures to reduce writing disorders are considered. In the practical part of the work the methods used in the research are discussed, the initial assessment of students is carried out, the analysis of written works before and after the corrective action is reflected. In the corrective developmental phase, exercises to reduce writing disorders are reflected. The diploma thesis consists of a title page, introduction, annotations in Latvian and English, two parts - theoretical and practical, conclusions, used literature and information sources and appendices. Thesis consists of 109 pages, theoretical and practical part 79 pages, 25 figures, 7 tables, 11 appendices, 55 used literature and information sources.