Sensomotoro vingrinājumu izmantošana sākumskolas skolēnu ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem runas un valodas sekmēšanā
Author
Siliņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Pēdējos gados izglītības iestādēs pieaug to skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem skaits, kuriem ir dažādi runas un valodas traucējumi. atsevišķos gadījumos runas vispār nav. lai sekmētu skolēnu ar GAT runas un valodas attīstību, mācību darbībā nepieciešams iekļaut sensomotoros vingrinājumus. sensomotoro vingrinājumu izmantošana mācību stundu laikā un logopēdijas nodarbībās, sākumskolas skolēniem ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem sekmētu runas un valodas attīstību. Darba mērķis ir pamatojoties uz zinātniskās literatūras atziņām un praktisko darba pieredzi veikt pētījumu, lai noskaidrotu, kā sensomotoro vingrinājumu izmantošana sākumskolas skolēniem ar GAT sekmē runas un valodas attīstību. Pētīšanas metodes ir:teorētiskās literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, datu analīze. Rezultāti: diplomdarba pētījumā gūtie rezultāti liecina, ka sensomotoro vingrinājumu izmantošana logopēdijas nodarbībās skolēniem ar vidēji smagiem GAT sekmēja runas un valodas attīstību. Taču, lai arī turpmāk veicinātu skolēnu runas un valodas attīstību, logopēdijas nodarbībās un mācību stundās jāturpina izmantot sensomotoros vingrinājumus. In recent years the number of students with intellectual disabilities and with various speech, language disabilities has been increasing in educational institution. In some cases, there is no speech at all. In order to promote the development of speech and language in students with MR, it is necessary to include sensorimotor exercises in the learning activities. The use of sensorimotor exercises, during lessons and speech therapy classes for primary school students with moderate mental disabilities, would promote speech and language development. Aim of the thesis: based on the findings of the scientific literature and practical work experience, accomplish a study to enucleate how the use of sensorimotor exercises in primary school students with MR promotes speech and language development. Research methods: analysis of the theoretical literature, pedagogical observation, data analysis. Results: the results of the diploma work shows the use of sensorimotor exercises in speech therapy for students with moderate mental disabilities promoted speech and language development. However, in order to promote the development of students speech and language, sensorimotor exercises should continue to be used in speech therapy and classes.