Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorOzoliņa, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:05:18Z
dc.date.available2020-07-01T01:05:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76432
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51537
dc.description.abstractDiplomdarba autore Inese Ozoliņa. Diplomdarba „Priekšējo mēleņu R un L izrunas traucējumu novēršana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem”. Diplomdarba mērķis ir teorētiski izpētīt un praksē aprobēt dažādu autoru atziņas par skaņu izrunas sekmēšanas iespējam. Diplomdarbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēta psiholoģiski pedagoģiskā un metodiskā literatūra par skaņus nozīmi valodas attīstībā. Darba praktiskajā daļā tiek veikta vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas sākotnējā logopēdiskā izpēte, tiek atlasīti vingrinājumi un rotaļas priekšējo mēleņu R un L izrunas traucējumu novēršanai. Diplomdarba pētījuma uzdevumi •Analizēt psiholoģiski pedagoģisko un metodisko literatūru par skaņas nozīmi valodas attīstībā; •Raksturot skaņu izrunas traucējumu cēloņus un izpausmes; •Veikt bērna vecumposma raksturojumu; •Veikt koriģējoši attīstošo darbību priekšējo mēleņu R un L traucējumu novēršanā. Pētījums apstiprināja, ka priekšējo mēleņu R un L izruna pilnveidosies, ja logopēds •izzinās bērnu skaņu izrunas traucējumus; •sistēmiski izmantos rotaļas, vingrinājumus koriģējoši attīstošajā darbībā, ievērojot bērnu skaņu izrunas specifiku. Diplomdarbs sastāv no titullapas, ievada, anotācijas latviešu un angļu valodā, divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas, nobeiguma, izmantotās literatūras un avota saraksta, pielikumiem. Diplomdarba apjoms 92 lapas, teorētiskā un praktiskā daļa 57 lapas, 3 attēli, 4 tabulas, 11 pielikumi, 60 izmantotās literatūras un avotu saraksti. Atslēgas vārdi: Skaņas nozīme valodas attīstībā, priekšējie mēleņi, vecumposma raksturojums, skaņas traucējumu rašanās cēloņi, skaņas traucējumu korekcija.
dc.description.abstractAuthor: Inese Ozolina Theme: Prevention of front lingual consonant /r/ and /l/ speech sound disorder in late pre-school age. Purpose: Theoretically research and practically approbate conclusions of various authors contributing to facilitatory speech sound articulation possibilities. Organisation: The thesis consist of two parts – the theoretical and the practical. The theoretical part deals with analysis of literature on psychological pedagogy and methodology of the importance of speech sounds in language development. The practical part carries out the initial logopaedic research of the speech in late pre-schoolers; specific exercises and games are selected in order to avert development of front lingual consonant /r/ and /l/ pronunciation disorder. Aims: •Analyse literature on psychological pedagogy and methodology concerning the significance of speech sounds in language development; •Characterise the causes and manifestation of speech sound disorders; •Characterise ages and stages of child development; •Carry out corrective developmental exercises with objective to prevent disorders in pronouncing front lingual consonants /r/ and /l/. Results: The research confirmed that the pronunciation of the front lingual consonants /r/ and /l/ improves if the speech therapist: •Carefully investigates the speech sound disorders present in the child; •Systematically applies games, exercises for correcting developmental processes, taking into account children-specific speech sound articulation. Contents and volume: The thesis consists of the title-page, introduction, annotation in Latvian and English languages, theoretical and practical parts, conclusion, literature sources and attachments, which amounts to 92 pages in total - theoretical and practical parts (57 pages), 3 images, 4 tables, 11 attachments, 60 literature sources. Keywords: importance of speech sounds in language development, front lingual consonants, ages and stages of child development, causes of speech sound disorders, speech sound disorder correction.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectSkaņas nozīme valodas attīstībā
dc.subjectPriekšējie mēleņi
dc.subjectVecumposma raksturojums
dc.subjectSkaņas traucējumu rašanās cēloņi
dc.subjectSkaņas traucējumu korekcija
dc.titlePriekšējo mēleņu R un L izrunas traucējumu novēršana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativePrevention of the disorders of the pronunciation of sounds R and L in older preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record