• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecāku audzināšanas pieejas un emociju regulēšana saistībā ar pusaudžu uzvedības problēmām

Thumbnail
Öffnen
299-76465-Pilsuma_Sanita_sp17032.pdf (872.3Kb)
Autor
Pilsuma, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sebre, Sandra Beatrice
Datum
2020
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Maģistra darba pētījuma mērķis bija noteikt saistību starp vecāku audzināšanas pieejām, vecāku emociju regulēšanas prasmēm un pusaudžu uzvedības problēmām, vecāku novērtējumā. Pētījumā piedalījās 128 pusaudžu vecāki, 107 mātes un 21 tēvs, kuru bērni ir vecumā no 11 – 15 gadiem. Bērnu vidējais vecums 13 gadi. Pusaudžu vecāki aizpildīja Alabamas vecāku audzināšanas aptauju, Emociju regulācijas aptauju un Bērna uzvedības novērtējuma anketas vecāku formu. Pētījumā iegūtie rezultāti norāda, ka pastāv statistiski nozīmīga negatīva korelācija starp pusaudžu eksternalizēto uzvedību un vecāku iesaistīšanos, jo vecāki vairāk iesaistās un interesējas par savu pusaudzi, jo ir zemāka pusaudžu eksternalizēta uzvedība. Rezultāti norāda, ka pastāv pozitīva saistība starp pusaudžu eksternalizētās uzvedības problēmām un vecāku pretrunīgu disciplinēšanu, uzraudzības trūkumu un fizisku sodīšanu. Vecāku pretrunīgai disciplinēšanai, uzraudzības trūkumam ir saistība ar pusaudžu internalizētās uzvedības problēmām. Vecāku nekonsekventā disciplinēšana prognozē pusaudžu ekstarnalizētās uzvedības problēmas. Vecāku uzraudzības trūkums prognozē pusaudžu internalizēto uzvedību. Kā arī pētījuma rezultāti norāda, jo vairāk vecāki izmanto emociju regulācijas stratēgiju izpausmes apspiešanu, jo mazāks ir uzraudzības trūkums no vecākiem. Maģistra darba pētījumā emociju stratēgijai – kognitīvai pārvērtēšanai nav nozīmīgas saistības ar vecāku audzināšanas pieejām un saistības ar pusaudžu uzvedības problēmām. Šis pētījums norāda, ka emociju regulācija - izpausmes apspiešana pozitīvi korolē ar adaptīvām vecāku audzināšanas pieejām - pozitīva audzināšana un iesaistīšanās.
 
The aim of this master’s degree research was to determine the relationship between parenting practices, parent emotion regulation processes and adolescent behavioral problems, according to parental report. The study involved 128 adolescents’ parents, 107 mothers and 21 fathers, of adolescents aged 11 – 15 years old. Parents completed the Alabama Parenting Questionnaire (Shelton, Frick, & Wootton, 1996), the Emotion Regulation Questionnaire (ERQ) (Gross & John, 2003) and the Child Behavior Checklist for Ages 6 - 18 (Achenbach & Rescorla, 2001). The results of this research showed a negative correlation between adolescent externalized behavior and parental involvement, indicating that the more parents are involved, the lower is adolescent externalized behavior. The results showed that there is a positive relationship between the adolescent externalized behavior problems and inconsistent disciplining, lack of supervision and physical punishment. Parental inconsistent disciplining and lack of supervision was associated with adolescents' internalized behavior problems. Regression analysis showed that inconsistent parental discipline was predictive adolescent externalized behavioral problems. Lack of parental supervision was predictive of adolescent internalized behavior. Also, the results of the study showed that the more parents use emotional suppression to regulate their emotions, the more positive is their involvement with their adolescent. In this study the emotion regulation strategy - cognitive reappraisal had no significant association with parental parenting practices in relation to adolescent behavior problems.This study showed that emotion regulation - expressive suppression was positively correlated with adaptive parenting practices- positive parenting and involvement.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51538
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV