• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzvedības problēmu, mērījumu un intervenču analīze, plānojot ieviest Labās Uzvedības Spēli skolā

Thumbnail
View/Open
299-76538-Karpovica_Evita_ek18080.pdf (506.8Kb)
Author
Karpoviča, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bite, Ieva
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba mērķis bija sistemātiski analizēt un apkopot pasaulē līdz šim veikto pētījumu metodes un rezultātus par klasē balstītas atbalsta programmas ietekmi pozitīvas uzvedības veicināšanai un nevēlamas uzvedības mazināšanai skolas vecuma bērniem. Vispirms darbā tiek apskatītas uzvedības problēmu izpausmes, pievēršot uzmanību uzvedības mērīšanai pētniecībā. Vēlāk tiek skaidrotas atbalsta programmas nevēlamai uzvedībai, akcentu liekot uz Labās Uzvedības Spēli (The Good Behavior Game, GBG). Šajā darbā aprakstītie pētījumi sniedz ieskatu Labās Uzvedības Spēles īstermiņa un ilgtermiņa efektivitātē. Tāpat arī tiek uzrunāti jautājumi, kuriem būtu jāpievērš uzmanība, plānojot ieviest jaunu uzvedības vadības metodi. Pētījuma sākotnējais mērķis bija veikt Labās uzvedības spēles efektivitātes pārbaudi vispārizglītojošās un speciālās izglītības skolās, taču saistībā ar ārkārtas situāciju valstī to nebija iespējams realizēt, līdz ar to tika veikts bērnu uzvedības problēmu novērošanas pilotpētījums četrās vispārizglītojošas skolas 3.un 4.klasēs. Tika izvērtēti šī pilotpētījuma ietvaros veikto novērojumu sakritība divu novērotāju datos, kas kopumā uzrādīja daļēju sakritību, kā rezultātā darbā tiek sniegti ieteikumi uzvedības problēmu novērošanai turmākajos pētījumos, kā arī Labās Uzvedība Spēles plānošanai un ieviešanai.
 
The aim of the master's thesis was to systematically analyze and summarize the methods and results of research conducted in the world so far on the impact of a class-based support program on the promotion of positive behavior and the reduction of unwanted behavior in school-age children. First, the work examines the manifestations of behavioral problems, focusing on measuring behavior in research. Support programs for unwanted behavior are explained later, with an emphasis on The Good Behavior Game (GBG). The research described in this paper provides an insight into the short-term and long-term effectiveness of the Good Behavior Game. It also addresses issues that should be addressed when planning to introduce a new method of behavior management. The initial goal of the study was to test the effectiveness of the Good Behavior Game in general and special education schools, but due to the emergency situation in the country it was not possible to implement it, so a pilot study of children's behavior problems was conducted in four 3rd and 4th grade general school classes. The agreement of the observations made in this pilot study in the data of two observers was evaluated, which in general showed a partial agreement, as a result of which recommendations are given for observing behavioral problems in future studies, as well as for planning and implementing Good Behavior Game.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51545
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Mātes izpratnes par bērna uzvedības motīviem saistības ar mātes dusmām un bērna uzvedības problēmu vērtējumu divus gadus vecu bērnu mātēm 

    Birzniece, Gita (Latvijas Universitāte, 2010)
    Veicot mātes – bērna video novērošanu brīvās spēles situācijā un tai sekojošu interviju ar mātēm, šī pētījuma ietvaros tika noskaidrots, kā mātes izprot sava bērna uzvedības motīvus un vai noteikti mātes izpratnes kritēriji ...
  • Bērnu ar uzvedības traucējumiem uzvedības kultūras veidošanās pirmsskolā. 

    Liepiņa, Digna (Latvijas Universitāte, 2006)
    Pētījuma mērķis: Bērnu ar uzvedības traucējumiem uzvedības kultūras veidošanās nosacījumu izpēte. Darba teorētiskā daļa balstās uz ārzemju psihologu un pedagogu N. L. Geidža, D. C. Berlinera, R. Špallekas, R. Kempbela, ...
  • Skolotāju skaidrojumi par skolēnu problemātiskas uzvedības motīviem un pašnovērtētā uzvedības un emocionālā reakcij uz skolēnu problemātisko uzvedību 

    Knipše, Signe (Latvijas Universitāte, 2013)
    Kvalitatīvi kvantitatīvajā pētījumā, izmantojot trīs situāciju aprakstus, tika veiktas strukturētas sarunas ar skolotājiem par skolēnu problemātiskas uzvedības motīviem un pašnovērtēto uzvedības un emocionālo reakciju. ...

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV