Vērtīborientētas pieejas izmantošanas iespējas latviešu valodas un literatūras apguvē 10.klasē
Author
Zeiza, Inguna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Vērtīborientētas pieejas izmantošanas iespējas latviešu valodas un literatūras apguvē 10. klasē” izvirzītais mērķis ir noskaidrot izstrādātā didaktiskā materiāla piemērotību10. klases skolēnu vērtību izpratnes veidošanos latviešu valodas un literatūras stundās. Diplomdarbā ir trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā analizēti mācību satura izstrādē nozīmīgi normatīvie dokumenti, mācību līdzekļi un izmantojamie resursi, analizēta sociokultūras kompetence. Ņemot vērā to, ka pētāmā tēma latviešu valodas un literatūras mācību līdzekļos v iekļauta ļoti maz, otrajā nodaļā sniegts apskats par mātes tēlu kā vērtību, bet trešajā nodaļā raksturots autores izstrādātais lingvodidaktiskais materiāls un analizēta prognozējamā izmēģinājuma darbības norise. Pētījumā gūtās atziņas atspoguļotas secinājumos. Darbā ir 2 tabulas, 3 pielikumi – stundu konspekti, darba lapas un skolēnu darbi. Atslēgvārdi: vērtība, lingvokulturoloģiskais aspekts, lingvodidaktiskā kompetence, mātes tēls, teksts, tekstveide The aim of the diploma thesis “Possibilities of using a value-oriented approach of learning Latvian language and literature in the 10th grade” is to find out the suitability of the developed didactic material for the formation of understanding of the values of 10th grade students in Latvian language and literature lessons. The diploma thesis has three sections. The first chapter analyzes the normative documents, teaching aids and resources to be used in the development of the study content, analyzed sociocultural competence. Taking into account the fact that the research topic Latvian language and literature is not included in the teaching aids at all, the second chapter provides an overview of the mother's image as a value, but the third chapter describes the author's linguistic material and analyzes the predictable course of experimental activities. The findings of the study are reflected in the conclusions. The work has 2 tables, 2 appendices - lesson summaries, worksheets and student works. Keywords: value, linguistic-cultural aspect, linguistic-didactic, competence, mother image, text, text formatting