Show simple item record

dc.contributor.advisorNīmante, Dita
dc.contributor.authorMoora, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:06:09Z
dc.date.available2020-07-01T01:06:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76825
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51582
dc.description.abstractMaģistra darba tēma: “Izglītības pieejamība bērniem ar autiskā spektra traucējumiem un viegliem garīgās attīstības traucējumiem pamatskolā”. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un noteikt bērnu ar AST un viegliem GAT pamatskolā izglītības pieejamības kritērijus un veikt tiesību avotu analīzi par šo kritēriju ievērošanu Latvijā. Pētījuma jautājumi: 1.Kādas ir bērnu ar AST un viegliem GAT speciālās vajadzības un kādi ir izglītības pieejamības kritēriji? 2.Kā Latvijas tiesību avotos tiek regulēta izglītības pieejamība bērniem ar AST un viegliem GAT? Pētījuma metodes: zinātniskās literatūras un citu avotu analīze, dokumentu kontentanalīze un hermeneitiskā pieejā balstīta diskursa analīze. Darba 1.nodaļā dots izglītības procesa izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām raksturojums, analizēta teorētiskā literatūra, izdarīti secinājumi par speciālām izglītības vajadzībām bērniem, kam vienlaikus ir gan AST, gan viegli GAT. Darba 2.nodaļā analizēts “izglītības pieejamības” termins un izvirzīti izglītības pieejamības kritēriji, kam jāizpildās, izglītojot bērnus ar AST un viegliem GAT. Darba 3.nodaļā veikts pētījums par faktisko tiesisko situāciju Latvijā. Rezultātā sniegti priekšlikumi tiesiskā regulējuma pilnveidošanai.
dc.description.abstractThe theme of Master’s thesis: “Access to education for children with autistic spectrum disorders and mild mental disability in primary school”. The aim of the research: to examine theory and define education access criteria for children with autistic spectrum disorders and mild mental disability in primary school and analyse sources of law on how such criteria are met in Latvia. Questions of research: 1.What are special needs of children with autistic spectrum disorders and mild mental disability and what are criteria for access to education? 2.How education accessibility for children with autistic spectrum disorders and mild mental disability is regulated in sources of law of Latvia? Methods of research: analyses of scientific literature and other sources, content analyses of documents and discourse analyses based ono hermeneutic approach. In first chapter the education process in respect of learners with special needs is described, performed analyses of theoretical literature and conclusions made on special needs of children having autistic spectrum disorders and mild mental disability. In second chapter the term “education accessibility” has been analysed and criteria for education accessibility has been defined which need to be met when educate children with autistic spectrum disorders and mild mental disability. In third chapter research are made on actual legal situation in Latvia. In result of research proposals are provided for legal regulation improvement.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectizglītības pieejamība
dc.subjectautiskā spektra traucējumi
dc.subjectviegli garīgās attīstības traucējumi
dc.subjectizglītojamais ar speciālām vajadzībām
dc.titleIzglītības pieejamība bērniem ar autiskā spektra traucējumiem un viegliem garīgās attīstības traucējumiem pamatskolā
dc.title.alternativeAccess to education for children with autistic spectrum disorders and mild mental disability in primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record