Izšķirošās IKT izvēles nākamās digitālās dekādes robežšķirtnē Latvijas skolu izglītības politikas veidošanas sistēmā
Autor
Gorbāns, Imants
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darbā aplūkotas izšķirošas izvēles, kuras jāveic Latvijas izglītības sistēmai tuvākajos gados sakarā ar pasaules ieiešanu nākamajā digitālajā dekādē, ko pavada ne tikai datoru infrastruktūras un lietojumu izmaiņas, bet arī pārmaiņas visā sabiedrībā un izglītības vadībā. Darbs veltīts šo pārmaiņu teorētiskajai un praktiskajai bāzei, uzmanību pievēršot atklātā pirmkoda programmatūras lietošanas iespējām mācību procesā, galveno uzmanību pievēršot operētājsistēmu, biroja programmatūras un interneta risinājumu, tajā skaitā e-mācību, izvēles iespējām, skatot šos jautājumus IKT pārmaiņu ietekmes uz izglītibas vadību kontekstā. Pētījuma galvenās metodes ir tiešsaistes aptauja, skolotāju anketēšana, OECD PISA un IEA SITES starptautisko salīdzinošo pētījumu datu apstrāde ar statistikas metodēm, modeļu izveide un Monte-Karlo simulācijas. The work deals with decisions to be taken concerning the education system of Latvia in the nearest years because of the world entering the next digital decade, which is accompanied by essential changes in the computer infrastructure and its use, but also in society in general and education management. The work deals foundations of the possibilities of using open source software in schools, paying attention to the operating system, office software, internet, including e-learning, treating these issues in the context of the impact of wide ranging changes going on in the sphere of ICT and education management. The main research methods used in the work are on-line poll, questionnaires, processing data of OECD PISA and IEA SITES international comparative research data with statistic methods, model designing and Monte-Carlo simulations.