Improvizācija 5 - 6 gadīgu bērnu sadarbības prasmju pilnveidei mūzikas nodarbībās
Autor
Ozoliņa, Vēsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Vēsmas Ozoliņas maģistra darbā "Improvizācija 5 – 6 gadīgu bērnu sadarbības prasmju pilnveidei mūzikas nodarbībās" tika analizētas pirmsskolas pedagoģiskā procesa iespējas sadarbībā veicināt radošu pašizpausmi ar kolektīvas muzikālās improvizācijas palīdzību. Pētījuma mērķis bija izpētīt 5 – 6 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveides iespējas, izmantojot muzikālo improvizāciju mūzikas nodarbībās. Pētīšanā tika izmantota teorētiskās literatūras analīze un ekspertu atzinumi par improvizācijas rotaļām. Pētījuma rezultāti pierāda pētījuma hipotēzi, ka muzikālās improvizācijas laikā tiek pilnveidotas bērnu sadarbības prasmes, ja rotaļdarbību veido kolektīvā improvizēšana. Apkopojot pētījuma rezultātus, tika izstrādāti ieteikumi improvizācijas iekļaušanai mūzikas metodikā. In the master’s thesis "Improvisation for 5 to 6-year-old children’s cooperation skills improvement in music lessons" by Vēsma Ozoliņa options for creative self-expression with collective musical improvisation in cooperation for the preschool pedagogical process were being analyzed. The research goal was to explore 5 to 6-year-old preschool children’s options for cooperation skills improvement using musical improvisation in music lessons. Theoretical literature analysis and experts’ opinions about improvisation plays were researched. The results show the suggested research hypothesis was supported in cooperation skills improvement during music improvisation by using collective improvisation. Summarizing findings recommendations for improvisation inclusion in music methodology were being made.