Show simple item record

dc.contributor.advisorMaslo, Irina
dc.contributor.authorBalajeva, Nadežda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:06:24Z
dc.date.available2020-07-01T01:06:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77197
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51596
dc.description.abstractSadarbība ir prasme, kas nepieciešama, lai spētu sasniegt vēlamo maksimāli augstā līmenī, tai skaitā, mācību procesā, jo, to pielietojot, tiek realizēti vairāki būtiski ieguvumi, tai skaitā, veicinātas un vairotas skolēnu zināšanas un prasmes. Lai to „iemācītos”, jāsaprot, kā nepieciešams organizēt mācību procesu. Mērķis: noteikt efektīvā mācību procesa skolotāju un skolēnu sadarbības nodrošināšanas nosacījumus latviešu valodas stundās 5. un 6. klasēs. Pētījuma metodes: literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, bērnu ekspresintervijas. Pētījuma bāze: "Rīgas vispārizglītojošā privātā vidusskola Evrika"; 5. - 6. klases skolēni. Tika secināts, ka sadarbību var veicināt, uzlabojot tādus kritērijus kā skolēnu - skolotājas attiecības (no autonomijas jāorientē uz partnerību), mācību uzdevumus (jāorientē no īstermiņa uz kompleksiem, dziļas mācīšanās uzdevumiem), mācīšanās mērķus (tiem jābūt skaidri definētiem un saprotamiem, bērnu vecumspējām atbilstošiem), skolotāja atsaucību (jāvirza uz partnerību), atgriezenisko saiti mācību procesā.
dc.description.abstractCooperation is a vital skill in order to be able to achieve the desired aim at the highest possible level, including in the learning process, because its application provides various benefits, including the promotion and increase of students' knowledge and skills. In order to "learn" it, it is necessary to understand how to organize the learning process. Aim: to determine the conditions for ensuring effective cooperation between teachers and students in the Latvian language lessons in the 5th and 6th grades. Research methods: literature analysis, pedagogical observation, children's express-interviews. Research base: "Riga Private Secondary School Evrika"; 5th - 6th grade students. It was concluded that cooperation can be fostered by improving criteria such as the pupil-teacher relationship (from autonomy to partnership), learning tasks (from short-term to complex, deep learning tasks), learning objectives (they should be clearly defined and understood, children's age appropriate), teacher control / partnership (should be geared towards partnership), feedback.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectsadarbība
dc.subjectpamatskola
dc.subjectmācību metodes
dc.subjectnovērtēšana
dc.titleSadarbība kā latviešu valodas mācības sekmējošā metode pamatskolā
dc.title.alternativeCollaboration as Facilitation Method of Latvian Language Learning in Basic School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record