• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga rīka-sociālie mēdiji analīze.

Thumbnail
View/Open
303-75706-Sipols_Janis_js16066.pdf (2.589Mb)
Author
Sīpols, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Purmalis, Kārlis
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Autora bakalaura darba tēma ir mārketinga rīka - sociālie mēdiji analīze. Sociālo mēdiju popularitāte un interneta lietotāju skaits pēdējajos gados ir audzis ļoti strauji. Tas ir noticis pateicoties straujajai tehnoloģiskajai attīstībai, plašajiem mobīlā tīkla pārklājumiem un interneta pieejamībai gandrīz visās apdzīvotās vietās. Sociālo mēdiju attīstība ir sasniegusi līmeni, kur tā jau kādu laiku ir saistoša ne tikai privātpersonām, bet arī uzņēmumiem. Mūsdienās liela daļa uzņēmumu uztur kontaktu ar saviem klientiem un veido savu tēlu tieši ar sociālo mēdiju palīdzību. Šī darba mērķis ir apskatīt tuvāk tieši šo mārketinga kanālu – sociālie mēdiji. Balstoties uz teoriju un ar anketēšanas palīdzību, gūt labāku priekšstatu par to, kā sociālos mēdijus izmanto mārketinga nolūkos un kā šis mārketinga kanāls atšķirās no citiem, to kādas ir tam piemītošās unikālās īpašības, kā arī priekšrocības un trūkumi. Darbs sastāv no trīs daļām – pirmajā daļā tiek apskatīta teorija, otrajā sociālo mēdiju statistika un par piemēru tiek ņemts uzņēmums, kura aktivitātes sociālajos mēdijos tiek apskatītas un trešajā daļā tiek apkopotas un analizētas anketas atbildes. Bakalaura darbs sastāv no 59 lpp. 40 atteliem un 1 pielikuma.
 
For bachelors degree theses the author chose marketing tool – social media analasys. The popularity of social media and number of internet users has grown significantly in past few years. This has happened thanks to fast technological development, wide coverage of mobile network and the possibility to access internet from almost any populated place on earth . Social media has developed to the point where it is no longer crucial only to people but also buisnesses. Nowadays most of the companies keep in touch with theyre clients and build theyre brand by using social media. The goal of this bachelors degree is to look closer at this marketing channel – social media. Based on theory and with help of questionnaire, have a better understanding about using social media as marketing tool. Also understanding how it differs from other mareting channels, what is unique to it and what are its strenghts and weaknesses. Bachelors degree consists of three parts – in first part the author will go over theory, in second part will analyse statistics and look at example of business using social media as marketing tool, and in third part the results from questionnaire will be geathered and analysed . Bachelors degree consists of 59 pages and 40 pictures.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51792
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV