• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga komunikācijas saturs kā jauniešu lēmuma pieņemšanas faktors augstākās izglītības iestādes izvēlē.

Thumbnail
View/Open
303-76326-Sprede_Antra_as18280.pdf (1.995Mb)
Author
Sprēde, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba mērķis ir, pamatojoties uz mārketinga satura teorijas atziņām, universitāšu studentu uzņemšanas kampaņās izmantoto MK instrumentu kontentanalīzi, jauniešu aptaujas rezultātu analīzi un universitāšu mārketinga nodaļas vadītāju interviju rezultātu analīzi, izpētīt universitāšu mārketinga komunikācijas satura efektivitāti un izstrādāt priekšlikumus tā pilnveidošanai. Rezultāti liecina, ka augstākās izglītības iestādes izvēlē studētgribētāji galvenokārt vērtē studiju kvalitāti un studijas izvēlas pēc studiju programmas specifikas, savukārt universitāšu mārketinga komunikācija tiek vērtēta kā salīdzinoši zems ietekmes faktors. Taču universitātes mārketinga aktivitātēs iekļaujot elementus, kas uzrunā jauniešus, kā arī publicējot loģisku un racionālu saturu par studijām, spēj ietekmēt jauniešu lēmuma pieņemšanu AII izvēlē. Darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek apskatīta satura mārketinga teorētiskā bāze: satura mārketings kā lēmuma pieņemšanas ietekmējošs faktors, satura mārketinga īpatnības ar Z paaudzi tendences un augstākās izglītības iestāžu mārketinga aktivitātes. Otrajā nodaļā veikta LU, RTU un RSU realizētā satura mārketinga analīze. Darba 3. nodaļā veikta intervijas un anketas datu analīze. Darbs sastāv no 95 lapaspusēm, tajā ir ietvertas 8 tabulas un 17 attēli.
 
The aim of the master's thesis is to study the effectiveness of university marketing communication content and develop proposals for its improvement based on the findings of marketing content theory, content analysis of the marketing communication instruments used in student admission campaigns, analysis of youth survey results and interviews with the heads of the universities’ marketing departments. The results show that, as the students choose a higher education institution, they mainly assess the quality of studies and make their choice according to the specifics of the study programme, while university marketing communication is evaluated as having a relatively low impact factor in the process of decision making. However, by supplementing the university marketing activities with elements that address young people, as well as publishing logical and rational content about studies, marketing activities gain capacity to influence young people's decisions in their choice of a higher education institution. The work consists of three chapters. The first chapter examines the theoretical basis of content marketing: content marketing as a factor influencing decision making, distinctive characteristics of content marketing with regard to Generation Z, and the marketing activities of higher education institutions. The second chapter contains the analysis of content marketing implemented by the University of Latvia, Riga Technical University and Riga Stradiņš University. The third chapter provides the analysis of interview and survey data. The work consists of 95 pages, and includes 8 tables and 17 figures.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51818
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV