• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zēnu tekstizpratības uzlabošanas iespējas izglītības vadības kontekstā

Thumbnail
Öffnen
32996-Antra_Ozola_2012.pdf (1.771Mb)
Autor
Ozola, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Datum
2012
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Promocijas darba pētījuma mērķis - pamatojoties uz teorētiskajām atziņām par cēloņiem, kāpēc atšķiras zēnu un meiteņu mācību sasniegumi, izpētīt zēnu sasniegumu tekstizpratībā uzlabošanas iespējas, kompensējot bioloģiski noteikto dzimuma faktoru ar sociāliem faktoriem, tādējādi panākot, lai pētījuma rezultātus varētu izmantot par informatīvo bāzi izglītības vadības lēmumu pieņemšanā, veidojot uz pierādījumiem balstītu izglītības politiku. Pētījuma bāze - Starptautiskā lasītprasmes novērtēšanas pētījuma PIRLS 2006 dati par 4. klašu skolēniem. Pētījuma rezultātā konstatēts, ka samazinot atšķirības starp dzimumiem pirmsskolas prasmēs, attieksmē pret lasīšanu un lasīšanas aktivitātēs ārpus skolas, iespējams samazināt arī sasniegumu starpību starp dzimumiem tekstizpratībā. Promocijas darbs izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē. Atslēgvārdi: tekstizpratība, sākumskola, dzimumatšķirības, starptautiskā salīdzinošā izglītības pētniecība, uz pierādījumiem balstīta izglītības politika
 
The objective of study was, basing on the theoretical knowledge of the causes of differences between boys and girls learning achievements, to explore the possibilities of improving boys’ reading literacy achievement by compensating the biologically determined sex with different social factors, attaining that the results could be utilized as informational basis in decision making in education management when developing an evidence-based policy. The research is based on data about 4th grade students form the Progress in International Reading Literacy Study PIRLS 2006. Results of the study show that if differences between genders in preschool skills, attitude towards reading and out of school reading activities are reduced, gender gap in reading literacy achievement decreases. The doctoral thesis is developed in the University of Latvia, Faculty of Pedagogy, Psychology and Art. Key words: reading literacy, gender differences, primary school, international comparative studies in education, evidence-based policy in education
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5188
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1372]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV