• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sabiedrības kultūras ietekme uz izglītības mērķu veidošanu izglītības kontekstā Latvijā

Thumbnail
Открыть
38259-Andrejs_Murnieks_2010.pdf (2.167Mb)
Автор
Mūrnieks, Andrejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Дата
2011
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Izglītības mērķi tiek pētīti socioloģiskā, kulturloģiskā, vēsturiskā un filozofiskā aspektā meklējot principus kā veidot mērķus izglītībai, lai tie palīdzētu izglītības demokrātiskai vadīšanai un sabiedrības līdzsvarotai atīstībai. Autors piedavā izglītības mērķu veidošana ievērot 5 principus: antinomijas, izvēles atbildīguma, vērtību hierarhijas, kultūras respekta un dialoga, kas izriet no mūsdienu kūlturas tendencēm: mainīguma, multikulturālisma, pretrunīguma, komunikāciju pieauguma un izvēļu daudzveidības. Empiriskajā pētījumā anketēti 548 pedagogi un intervēti 5 izglītības vadības eksperti, noskaidrojot, kas būtu jāņem vērā veidojot izglītības mērķus. Iegūtie rezultāti salīdzināti ar teorētiskajām atziņām pierādot iepriekš izvirzītu hipotēzi: veidojot mērķus izglītībai, nepieciešams ņemt vērā sabiedrības kultūras tendences.
 
Educational aims are studied from sociological, culturologic, historical and philosophical perspective searching for principles applicable in formation of educational aims that would ensure balanced development of the society. The author suggests to observe 5 principles in formation of educational aims: antinomy, responsibility of choice, hierarchy of values, culture respect and dialogue, these being derived from the trends of the modern society: change, multiculturalism, contradictoriness, increase of communication and diversity of choice. The empiric section of the study comprises answers of 548 teachers to a questionnaire, and interviews of 5 education management experts, stating the factors important in formation of educational aims. The comparison of results with theory proves the previously postulated hypothesis: in formation of educational aims the culture trends of the society must be taken into account.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5214
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV