Show simple item record

dc.contributor.advisorBlūma, Dainuvīteen_US
dc.contributor.authorMūrnieks, Andrejsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:15Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:15Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other38259en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5214
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractIzglītības mērķi tiek pētīti socioloģiskā, kulturloģiskā, vēsturiskā un filozofiskā aspektā meklējot principus kā veidot mērķus izglītībai, lai tie palīdzētu izglītības demokrātiskai vadīšanai un sabiedrības līdzsvarotai atīstībai. Autors piedavā izglītības mērķu veidošana ievērot 5 principus: antinomijas, izvēles atbildīguma, vērtību hierarhijas, kultūras respekta un dialoga, kas izriet no mūsdienu kūlturas tendencēm: mainīguma, multikulturālisma, pretrunīguma, komunikāciju pieauguma un izvēļu daudzveidības. Empiriskajā pētījumā anketēti 548 pedagogi un intervēti 5 izglītības vadības eksperti, noskaidrojot, kas būtu jāņem vērā veidojot izglītības mērķus. Iegūtie rezultāti salīdzināti ar teorētiskajām atziņām pierādot iepriekš izvirzītu hipotēzi: veidojot mērķus izglītībai, nepieciešams ņemt vērā sabiedrības kultūras tendences.en_US
dc.description.abstractEducational aims are studied from sociological, culturologic, historical and philosophical perspective searching for principles applicable in formation of educational aims that would ensure balanced development of the society. The author suggests to observe 5 principles in formation of educational aims: antinomy, responsibility of choice, hierarchy of values, culture respect and dialogue, these being derived from the trends of the modern society: change, multiculturalism, contradictoriness, increase of communication and diversity of choice. The empiric section of the study comprises answers of 548 teachers to a questionnaire, and interviews of 5 education management experts, stating the factors important in formation of educational aims. The comparison of results with theory proves the previously postulated hypothesis: in formation of educational aims the culture trends of the society must be taken into account.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.subjectIzglītības mērķi
dc.subjectKultūras tendencēm
dc.subjectEducational aims
dc.subjectCulture trends
dc.subjectEducation management
dc.titleSabiedrības kultūras ietekme uz izglītības mērķu veidošanu izglītības kontekstā Latvijāen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record