Vecāku attieksme pret bērnu patērēto audiovizuālo reklāmas saturu vietnē YouTube
Author
Pelnēna, Edija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Vecāku attieksme pret bērnu patērēto audiovizuālo reklāmas saturu vietnē YouTube”. Darba mērķis ir noskaidrot, kāda ir vecāku attieksme un zināšanas par bērnu patērēto audiovizuālo reklāmas saturu vietnē YouTube. Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir noskaidrots, kas ir YouTube, reklāma un rotaļlietu nozīme bērna dzīvē, bērni kā patērētāji un vecāku iesaiste patērētajā saturā. Empīriskā daļa sastāv no padziļinātajām intervijām ar vecākiem, kontentanalīzes, lai izprastu pašu bērniem piedāvāto saturu un interneta aptauju ar kuru tiek noskaidrots vecāku viedoklis. Darbā noskaidrots vecāku viedoklis par bērnu patērēto saturu vietnē YouTube, cik liela daļa satura ir reklāmas. Atslēgvārdi: YouTube, reklāma, satura patērētāji, bērni, vecāku iesaiste. The topic of the bachelor thesis is “Parental attitude towards children’s used audiovisual advertising content on YouTube”. The aim of this thesis is to find out parental attitude and knowledge about content for children on YouTube. The thesis has theoretical, methodological and empirical parts. The theoretical part explains what YouTube is, advertising and the value of toys in a child’s life, children as consumers and parental involvement in the consumption. The empirical part consists of in-depts interviews with parents, content analysis to understand the content offered to children, and an online survey to find out parents’ views. The research indicated parents’ views on the content consumed by children on YouTube, how much of the content is advertising. Keywords: YouTube, advertising, content consumers, children, parental involvement.