• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo kampaņu vēstījums vardarbības mazināšanai pret sievietēm. 3 postpadomju valstu piemēru analīze

Thumbnail
View/Open
309-78121-Goncarova_Agnese_ag17047.pdf (5.031Mb)
Author
Gončarova, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Sociālo kampaņu vēstījums vardarbības mazināšanai pret sievietēm. 3 postpadomju valstu piemēru analīze”. Darba mērķis ir noskaidrot, kā tiek attēlotas sievietes sociālās kampaņās un kādi reklāmas elementi tiek izmantoti, lai kampaņas materiāli paliktu auditorijai atmiņā. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām. Pirmā daļā balstās uz femensima un mārketinga teoriju, reklāmu un reklāmas elementiem. Otrajā daļā aprakstītas metode, kas tiek izmantotas darbā – kontentanalīze, naratīvs un aptauja. Trešā daļā tiek aprakstīti iegūtie rezultāti un izdarīti secinājumi.
 
The topic of the bachelor's thesis is “Analysis of 3 post-soviet countries social campaign about violence against women”. The aim of the work is to find out how women are portrayed in social campaigns and what advertising elements are used to keep the campaign materials in the audience's memory. Thesis consists of three parts. The first part is based on femensim and marketing theory, advertising and advertising elements. The second part describes the method used in the work – content analysis, narrative and survey. The third part describes the obtained results and draws conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/52199
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV