Show simple item record

dc.contributor.advisorBlūma, Dainuvīteen_US
dc.contributor.authorRimšāne, Intaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:16Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:16Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other39724en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5220
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractPromocijas darba mērķis ir izpētīt Latvijas svešvalodu skolotāju izglītības atbilstību mūsdienu kvalitātes principiem, kas akcentē nepieciešamību pāriet uz zināšanām un kompetencēm kā studiju rezultātiem. Kā pētījuma bāze tika izmantotas visas (trīs) Latvijas augstākas izglītības mācību iestādes, kurās tiek īstenota svešvalodu skolotāju izglītības programmas (bakalaura grads + profesionālā kvalifikācija), docētāji, trešo un ceturto kursu studenti un skolu direktori no trīs rajoniem, kuros atrodas augstskolas un universitātes. Pētījuma laikā tika izanalizēta zinātniski teorētiskā literatūra, kas saistīta ar pētījuma tēmu, svešvalodu skolotāju izglītības vēsturiskā attīstība Eiropā, ASV un Latvija, raksturoti virzitājspēki un galvenie pilnveides virzieni, kas nosaka svešvalodu skolotāju izglītības kvalitāti Rietumvalstīs un Latvijā, izveidots pārmaiņu un rezultātu plānošanas modelis esošo problēmu definēšanai un risināšanas ceļu noteikšanai svešvalodu skolotāju izglītībā, noskaidrots Latvijas skolu direktoru, docētaju un studentu viedoklis par topošo svešvalodu skolotāju izglītības kvalitātes atbilstību 21. gadsimta skolas attīstības tendencēm un nepieciešamajiem pārmaiņu virzieniem skolotāju izglītība. Pētījuma rezultāti liecina, ka svešvalodu skolotāju studiju programmu pānošana Latvijā ir vērsta uz iekšējo vidi, ignorējot ārējās vides faktorus. Svešvalodu skolotāju izglītības programmas piedāvā pārsvarā teorētiskus studiju kursus, tādējādi radot neatbilstību starp piedāvāto svešvalodu skolotāju izglītību un mūsdienu skolas vajadzībām. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, nobeiguma un 13 pielikumiem. Kopējais darba garums 162 lappuses (bez pielikumiem). Darbā tika izmantoti 218 zinātniskie avoti angļu un latviešu valodā.en_US
dc.description.abstractThe promotion paper “Latvia’s Foreign Languages Student Teachers’ Education for the 21st century” investigates the relevance of Latvia’s foreign languages student teacher education to the contemporary quality principles concerning the professional knowledge and competences identified as study outcomes. The research base was all three higher education institutions which offer the professional study program "Teacher of foreign languages”, lecturers and school principals in Latvia. The author analysed the scientific and theoretical literature related to the research theme, the evolution of the theoretical foundations in teacher education in Europe, USA and Latvia, determined the main fields of change in foreign language student teacher education of the West and Latvia, developed the change and outcomes planning model which defines the existing problems and proposes the fields of change in foreign language teacher education, determined the driving forces and investigated the opinion of school principals, lecturers and students regarding the relevance of student teachers’ education quality to the development trends of the 21st century school. The author concludes that in Latvia, planning the foreign language teacher education programs pays the greatest attention to the inner forces ignoring the needs of the outer forces. The programs mostly offer the theoretical study courses creating the irrelevance between the teacher education and the needs of the contemporary school. The paper consists of an introduction, 3 chapters, conclusion and 13 appendices. The total amount of the work is 162 pages (excluding appendices). Overall, 218 scientific sources in English and Latvian were analyzed.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.subjectSkolotāju izglītībaen_US
dc.subjectSvešvalodas
dc.titleLatvijas svešvalodu skolotāju izglītība 21.gadsimtāen_US
dc.title.alternativeLatvia's Foreign Languages Teacher Education for the 21st Centuryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record