Tiesu varas neatkarības diskurss Latvijas teritorijā (1940-1993)
Author
Pumpure, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Osipova, Sanita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Līdz ar cilvēktiesību atzīšanu un attīstību starptautiskajā telpā, aktualizējās arī tiesiskuma nodrošināšanas jautājums. Tiesiskums ir viena no kopīgajām vērtībām, kas ir Eiropas Savienības pamatā. Tiesu varas neatkarība ir būtisks priekšnosacījums tiesiskuma nodrošināšanai. Tomēr tiesu varas neatkarības principa pārkāpumi un ar to saistītā problemātika, pastāv vēl mūsdienās. Maģistra darba mērķis ir izpētīt tiesu varas neatkarības diskursu Latvijas teritorijā (1940 - 1993), analizējot tā laika izpratni par tiesu varu un tās neatkarību. Tiesu varas neatkarības problemātika neradās tukšā vietā. Lai Latvija varētu realizēt starptautiski atzīto prasību pēc neatkarīgas un objektīvas tiesas, vispirms ir jābūt vienotai izpratnei par tiesu neatkarības saturu un tā tvērumu. Savukārt šīs izpratnes formēšana nav iespējama bez vēsturiskās izpētes. Along with the recognition and development of the human rights in the international area, the issue of ensuring the rule of law also became topical. The rule of law is one of the common values on which the European Union is founded. The independence of the judicial power is an essential precondition for the rule of law. However, violations of the principle of the independence of the judicial power, and the problems associated with it, still exist nowadays. The aim of the Master's thesis is to research the discourse of the independence of the the judicial power in the territory of Latvia (1940 - 1993), analyzing the understanding of the judicial power and its independence at that time. The issue of the independence of the judicial power did not arise out of empty space. In order for Latvia to be able to implement the internationally recognized requirement for an independent and impartial court, there must first be a common understanding of the content of judicial independence and its scope. Sequentially, the formation of this understanding is not possible without historical research.